Kaufland dołącza do Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego

Działająca w Polsce sieć hipermarketów Kaufland przystąpiła do Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego. Inicjatywa chce zmniejszenia udziału niecertyfikowanego oleju palmowego do zera w branży i zastąpienia go tym, który pochodzi ze zrównoważonej produkcji.

Zrównoważony olej palmowy w 100% do 2023 roku

Jak czytamy w komunikacie prasowym, Kaufland przystępując do PKZOP przyłącza się do inicjatywy, której członkowie zobowiązują się do zoptymalizowania swoich łańcuchów dostaw oraz ich transparentności, a także do używania wyłącznie zrównoważonego oleju palmowego w ciągu nadchodzących kolejnych 3 lat. Działanie zakłada strategia społeczna “Zróbmy to razem”. 

Fotowoltaika od Columbus Energy

Jednym z działań, jakie podejmuje Kaufland w ramach członkostwa w Koalicji, jest zmniejszenie udział oleju palmowego w produktach swoich marek i zastąpienie go tym, który pochodzi tylko z certyfikowanych, zrównoważonych plantacji.

Zrównoważone pozyskiwanie surowców wpisuje się w naszą strategię społecznej odpowiedzialności biznesu. Jako duża sieć handlowa czujemy się odpowiedzialni za ochronę przyrody i bioróżnorodności. Dołączenie do Koalicji to kolejny krok mający na celu promowanie odpowiedzialnych praktyk, a co za tym idzie budowanie świadomości na rynku i wśród konsumentówmówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland Polska.

Plantacje palm zagrażają lasom tropikalnym

Rosnący popyt na olej palmowy wiąże się z rozwojem plantacji, które powstają na terenach po wyciętych lasach tropikalnych cechujących się dużą bioróżnorodnością. Często wycinki podejmowane są nielegalnie. Zajmując 10% lądów przeznaczonych pod uprawę roślin oleistych, olej palmowy zaspokaja 40% światowych potrzeb na oleje roślinne. 

85 procent oleju palmowego pochodzi z plantacji w Indonezji i Malezji. Pozostałymi producentami są Tajlandia, Nigeria, Kolumbia i Ekwador – czytamy na stronie Koalicji.