Wiadomości OZE Baterie będą coraz bardziej potrzebne – zapowiada LG i planuje wzrost produkcji 24 października 2019 Wiadomości OZE Baterie będą coraz bardziej potrzebne – zapowiada LG i planuje wzrost produkcji 24 października 2019 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Należąca do globalnego koreańskiego koncernu elektronicznego, spółka LG Chem przewiduje, że w ciągu 5 lat, pięciokrotnie wzrośnie zapotrzebowanie na baterie i równocześnie spadnie ich cena. Te prognozy już teraz wpływają na ich strategię, która dotyczy także Polski. Reklama Według prognoz LG Chem, w 2024 roku udział samochodów elektrycznych w sprzedaży sięgnie 15 procent – około 13,2 miliona egzemplarzy. Obecnie jest to ich około 3% – 2,4 mln. W tym czasie, cena baterii ma spaść z około 200 $/kWh do około 100 $/kWh. Według wyliczeń Komisji Europejskiej, rynek baterii w 2025 roku może być wart bagatela 250 miliardów i równałby się z wartością gospodarki Danii. Popyt europejski baterii osiągnąłby pułap 200 GWh. Na świecie ma być 3 razy większy. Plan na Polskę W Polsce LG Chem ma jedną fabrykę baterii i jest ona największym tego typu obiektem w Europie oraz jednym z największych na świecie. Mowa tutaj o fabryce w Biskupiach Podgórnych pod Wrocławiem. Inwestycja pochłonęła blisko 6 miliardów złotych, a otwarto tam około 1 400 miejsc pracy. Miesięcznie z taśmy schodzi około 30 000 baterii, które trafiają do samochodów takich marek, jak Daimler, Porsche, Volvo, Audi, Reanult, czy Jaguar. Zakład jest obecnie rozbudowywany. W ciągu 2-3 lat, fabryka ma zwiększyć produkcję baterii z 10 GWh do nawet 70. Koreańczycy mają plany na budowę kolejnych zakładów, tym razem pod Opolem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.