Wiadomości OZE Baterie będą coraz bardziej potrzebne – zapowiada LG i planuje wzrost produkcji 24 października 2019 Wiadomości OZE Baterie będą coraz bardziej potrzebne – zapowiada LG i planuje wzrost produkcji 24 października 2019 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Należąca do globalnego koreańskiego koncernu elektronicznego, spółka LG Chem przewiduje, że w ciągu 5 lat, pięciokrotnie wzrośnie zapotrzebowanie na baterie i równocześnie spadnie ich cena. Te prognozy już teraz wpływają na ich strategię, która dotyczy także Polski. Reklama Według prognoz LG Chem, w 2024 roku udział samochodów elektrycznych w sprzedaży sięgnie 15 procent – około 13,2 miliona egzemplarzy. Obecnie jest to ich około 3% – 2,4 mln. W tym czasie, cena baterii ma spaść z około 200 $/kWh do około 100 $/kWh. Według wyliczeń Komisji Europejskiej, rynek baterii w 2025 roku może być wart bagatela 250 miliardów i równałby się z wartością gospodarki Danii. Popyt europejski baterii osiągnąłby pułap 200 GWh. Na świecie ma być 3 razy większy. Plan na Polskę W Polsce LG Chem ma jedną fabrykę baterii i jest ona największym tego typu obiektem w Europie oraz jednym z największych na świecie. Mowa tutaj o fabryce w Biskupiach Podgórnych pod Wrocławiem. Inwestycja pochłonęła blisko 6 miliardów złotych, a otwarto tam około 1 400 miejsc pracy. Miesięcznie z taśmy schodzi około 30 000 baterii, które trafiają do samochodów takich marek, jak Daimler, Porsche, Volvo, Audi, Reanult, czy Jaguar. Zakład jest obecnie rozbudowywany. W ciągu 2-3 lat, fabryka ma zwiększyć produkcję baterii z 10 GWh do nawet 70. Koreańczycy mają plany na budowę kolejnych zakładów, tym razem pod Opolem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.