Bez (zmarnowanych) jaj! Innowacyjny pomysł francuskiego Carrefoura

Sieć sklepów Carrefour we Francji planuje sprzedawać jajka luzem, a nie pakowane w wytłaczankach. Wszystko po to, by walczyć z marnowaniem. Obecnie w hipermarketach sieci rocznie marnuje się ok. 3,5 miliona jajek.

 Stop marnowaniu

Do tej pory wytłaczanka, w której była chociażby jedna potłuczona sztuka, musiała być przez sklep wyrzucona. Teraz klienci sami będą wybierać jajka leżące luzem na stosie i wybrane 6 sztuk umieszczać w pudełku. Dzięki takiemu podejściu firma uniknie marnowania.

Jest to innowacyjna inicjatywa zapobiegająca marnowaniu, a także sposób na maksymalizację siły nabywczej konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości jaj po przystępnej cenie – czytamy w oświadczeniu sieci Carrefour.

 

Wyzwanie zero waste

Pilotaż odbywa się jak na razie w 30 sklepach sieci. Jajka znajdują się na specjalnych regałach z napisem „Zero waste challenge” i zostały podzielone na rodzaje, m.in. z hodowli ekologicznej, z wolnego wybiegu czy określone hasłem niska cena. Już w ciągu kilku pierwszych tygodni udało się „uratować” ponad 13 000 pudełek. Sieć planuje przeniesienie pomysłu na inne rynki.

Jak nie marnować jajek na co dzień? Sprawdź porady w naszym artykule:

Źródło: nowymarketing.pl, esmmagazine.com, fot. Nick Fewings/Unsplash