Świat Branża modowa na wojnie z plastikiem. LPP wprowadza zmiany 14 lutego 2020 Świat Branża modowa na wojnie z plastikiem. LPP wprowadza zmiany 14 lutego 2020 Przeczytaj także Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Świat Czy wojny o wodę opanują świat? Oto punkty zapalne konfliktów o drogocenny płyn Ostatnie miesiące i lata to globalne bicie kolejnych rekordów temperatur, a także związane z tym gwałtowne zjawiska pogodowe, takie jak susze. W regionach szczególnie dotkniętych ich skutkami w najbliższych latach mogą pojawić się konflikty związane z dostępem do wody. O jakie miejsca chodzi? Koncern LPP, właściciel m.in. marki Reserved, House czy Mohito, rezygnuje z plastiku. W tej chwili testowane są opakowania, które będą przyjazne dla środowiska. Reklama LPP prowadzi sporo projektów, których celem jest wsparcie ekologów w walce ze zmianami klimatycznymi. Najważniejszy z nich to „For People. For Our Planet” – firma w latach 2020-2025 zamierza konsekwentnie wprowadzać zmiany, które mają na celu wdrożenie pozytywnych rozwiązań chroniących środowisko. Wśród nich jest usprawnienie dostaw, a także wycofanie plastikowych opakowań. Jest to też pierwszy koncern w Polsce, który bierze udział w międzynarodowym projekcie „Plastics Economy Global Commitment” – inicjatywie, która pracuje nad całkowitym usunięciem plastikowych odpadów. – Dokonujemy fundamentalnej zmiany w naszym podejściu do prowadzenia biznesu. LPP jest firmą rodzinną, czujemy więc szczególną odpowiedzialność za przyszłe pokolenia i warunki, w jakich przyjdzie im żyć. Jako współzałożyciel LPP, prezes, ale także ojciec i dziadek realizację celów zapisanych w naszej strategii zrównoważonego rozwoju traktuję jako osobiste zobowiązanie – mówi Marek Piechocki, prezes i założyciel LPP cytowany przez K-Mag. Zmiany będą wprowadzone jeszcze w tym roku. Jeśli zamówimy ubrania przez internet, nie znajdziemy w nich folii bąbelkowej ani plastikowych wypełniaczy. Otrzymamy za to ekokopertę, a produkt zostanie zapakowany w papierowy woreczek. LPP zrealizowało do tej pory ponad 300 projektów, których celem jest walka o przyszłość planety. Statystyczny Polak zużywa ok. 160 kg opakowań plastikowych rocznie. Choć to liczba niższa niż średnia UE, to eksperci z Polskiego Instytutu Ekonomicznego obserwują spory wzrost. W Polsce najwięcej jest opakowań plastikowych – stanowią one 40 procent. Nadchodzą jednak nowe regulacje dotyczące recyklingu, co z pewnością wymusi zmiany w branży. Polska produkuje 6 mln opakowań rocznie, a udział tego sektora szacuje się na 3-4 proc. – to dwukrotność unijnej średniej. Źródło: k-mag.plFot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.