Świat Nowy model Airbusa. MAVERIC wygląda kosmicznie i jest przyjazny środowisku14 lutego 2020 Świat Nowy model Airbusa. MAVERIC wygląda kosmicznie i jest przyjazny środowisku14 lutego 2020Przeczytaj także Elektromobilność Czy jazda elektrykiem powoduje większe emisje niż jazda samochodem spalinowym? Osoby negatywnie oceniające wprowadzanie na rynek coraz większej liczby pojazdów często podnoszą argument, że jazda elektrykiem nie jest ekologiczna, gdyż… Świat Somalia: susza doprowadziła do śmierci 43 tys. osób w 2022 roku. To nie koniec kryzysu Pięć sezonów bez deszczu. Somalia mierzy się z kolejną, przedłużającą się suszą. Niedożywienie i brak wody są obecnie jednym z największych problemów w kraju. Doprowadziło to do śmierci 43 tys. osób w 2022 roku. Większość ofiar to dzieci. Przewiduje się, że w najbliższym czasie śmiertelność z powodu suszy może być jeszcze wyższa. Model samolotu przyszłości zachwycił uczestników targów Singapore Airshow 2020. Airbus przekonuje, że innowacyjny pojazd MAVERIC będzie przyjazny dla środowiska. Targi Airshow 2020 potrwają do 17 lutego. MAVERIC wygląda jak pojazd z „Gwiezdnych Wojen” – ma kształt przypominający jedno skrzydło. Inżynierowie Airbusa pracowali nad nim przez trzy lata. Uważają, że ich model przyniesie wielką rewolucję na rynku lotniczym. – W Airbusie rozumiemy, że społeczeństwo oczekuje od nas więcej, jeśli chodzi o wpływ naszych samolotów na środowisko. Opływowy kształt MAVERICA przypominający skrzydło to przełom, chcemy wykorzystać technologię do granic – mówił cytowany przez portal gazeta.pl Adrien Bérard, jeden z szefów projektu MAVERIC.Samolot jest zbudowany tak, by cała powierzchnia służyła za skrzydło – z obliczeń wynika, że w ten sposób będzie można zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 20 procent. Sam kształt przywodzi na myśli „Gwiezdne wojny” czy „Star Treka” i zachwycił zgromadzonych na targach. Nowością jest też miejsce umieszczenia silników – na ogonie maszyny. W Singapurze pokazano prototyp, który przetestowano latem ubiegłego roku. Ma dwa metry długości, trzy szerokości. Wszystkie badania przeszedł bez zakłóceń. W środku samolot wygląda luksusowo – jest w nim sporo miejsca, znacznie więcej niż w starszych modelach. Zamontowano też osłony, które mają redukować hałas. Tymczasem wśród zaleceń ekspertów i ekologów ważne miejsce zajmuje rezygnacja z przelotów (zwłaszcza transatlantyckich) – redukcja indywidualnego śladu węglowego wynosi wówczas 1,6 tony rocznie. Źródło: next.gazeta.plFot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.