Świat Nowy model Airbusa. MAVERIC wygląda kosmicznie i jest przyjazny środowisku 14 lutego 2020 Świat Nowy model Airbusa. MAVERIC wygląda kosmicznie i jest przyjazny środowisku 14 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Model samolotu przyszłości zachwycił uczestników targów Singapore Airshow 2020. Airbus przekonuje, że innowacyjny pojazd MAVERIC będzie przyjazny dla środowiska. Targi Airshow 2020 potrwają do 17 lutego. Reklama MAVERIC wygląda jak pojazd z „Gwiezdnych Wojen” – ma kształt przypominający jedno skrzydło. Inżynierowie Airbusa pracowali nad nim przez trzy lata. Uważają, że ich model przyniesie wielką rewolucję na rynku lotniczym. – W Airbusie rozumiemy, że społeczeństwo oczekuje od nas więcej, jeśli chodzi o wpływ naszych samolotów na środowisko. Opływowy kształt MAVERICA przypominający skrzydło to przełom, chcemy wykorzystać technologię do granic – mówił cytowany przez portal gazeta.pl Adrien Bérard, jeden z szefów projektu MAVERIC. Samolot jest zbudowany tak, by cała powierzchnia służyła za skrzydło – z obliczeń wynika, że w ten sposób będzie można zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 20 procent. Sam kształt przywodzi na myśli „Gwiezdne wojny” czy „Star Treka” i zachwycił zgromadzonych na targach. Nowością jest też miejsce umieszczenia silników – na ogonie maszyny. W Singapurze pokazano prototyp, który przetestowano latem ubiegłego roku. Ma dwa metry długości, trzy szerokości. Wszystkie badania przeszedł bez zakłóceń. W środku samolot wygląda luksusowo – jest w nim sporo miejsca, znacznie więcej niż w starszych modelach. Zamontowano też osłony, które mają redukować hałas. Tymczasem wśród zaleceń ekspertów i ekologów ważne miejsce zajmuje rezygnacja z przelotów (zwłaszcza transatlantyckich) – redukcja indywidualnego śladu węglowego wynosi wówczas 1,6 tony rocznie. Źródło: next.gazeta.pl Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.