Świat Branża modowa na wojnie z plastikiem. LPP wprowadza zmiany 14 lutego 2020 Świat Branża modowa na wojnie z plastikiem. LPP wprowadza zmiany 14 lutego 2020 Przeczytaj także Ochrona środowiska Co robi szara plama na Bałtyku? Wczoraj, tj. we wtorek 12 marca, niemiecka policja wodna wykryła ogromną, tajemniczą plamę na Bałtyku. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną powstania zanieczyszczenia. Śledztwo w tej sprawie trwa. Świat Woda na ścianach i spanie pod parasolem. Tak wygląda 100% wilgotności powietrza w Hong Kongu Mieszkańcy Hong Kongu we wtorek 5 marca nie mieli przyjemnej pobudki. Część z nich obudziła… kapiąca na łóżko woda. Powodem nie były jednak przeciekające dachy czy usterki w kanalizacji u sąsiada z piętra wyżej, a wyjątkowo wysoka względna wilgotność powietrza, która w pewnym momencie doszła do 100%. Koncern LPP, właściciel m.in. marki Reserved, House czy Mohito, rezygnuje z plastiku. W tej chwili testowane są opakowania, które będą przyjazne dla środowiska. Reklama LPP prowadzi sporo projektów, których celem jest wsparcie ekologów w walce ze zmianami klimatycznymi. Najważniejszy z nich to „For People. For Our Planet” – firma w latach 2020-2025 zamierza konsekwentnie wprowadzać zmiany, które mają na celu wdrożenie pozytywnych rozwiązań chroniących środowisko. Wśród nich jest usprawnienie dostaw, a także wycofanie plastikowych opakowań. Jest to też pierwszy koncern w Polsce, który bierze udział w międzynarodowym projekcie „Plastics Economy Global Commitment” – inicjatywie, która pracuje nad całkowitym usunięciem plastikowych odpadów. – Dokonujemy fundamentalnej zmiany w naszym podejściu do prowadzenia biznesu. LPP jest firmą rodzinną, czujemy więc szczególną odpowiedzialność za przyszłe pokolenia i warunki, w jakich przyjdzie im żyć. Jako współzałożyciel LPP, prezes, ale także ojciec i dziadek realizację celów zapisanych w naszej strategii zrównoważonego rozwoju traktuję jako osobiste zobowiązanie – mówi Marek Piechocki, prezes i założyciel LPP cytowany przez K-Mag. Zmiany będą wprowadzone jeszcze w tym roku. Jeśli zamówimy ubrania przez internet, nie znajdziemy w nich folii bąbelkowej ani plastikowych wypełniaczy. Otrzymamy za to ekokopertę, a produkt zostanie zapakowany w papierowy woreczek. LPP zrealizowało do tej pory ponad 300 projektów, których celem jest walka o przyszłość planety. Statystyczny Polak zużywa ok. 160 kg opakowań plastikowych rocznie. Choć to liczba niższa niż średnia UE, to eksperci z Polskiego Instytutu Ekonomicznego obserwują spory wzrost. W Polsce najwięcej jest opakowań plastikowych – stanowią one 40 procent. Nadchodzą jednak nowe regulacje dotyczące recyklingu, co z pewnością wymusi zmiany w branży. Polska produkuje 6 mln opakowań rocznie, a udział tego sektora szacuje się na 3-4 proc. – to dwukrotność unijnej średniej. Źródło: k-mag.plFot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.