Wiadomości OZE Butelki zwrotne z dostawą i odbiorem – tyle wystarczy, by być innowacyjnym 16 maja 2019 Wiadomości OZE Butelki zwrotne z dostawą i odbiorem – tyle wystarczy, by być innowacyjnym 16 maja 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE “Rewolucja energetyczna” czy cenzura? Donald Trump usuwa informacje o globalnym ociepleniu “Nowa rewolucja energetyczna”, “kres wojny z węglem” i… usunięcie informacji o globalnym ociepleniu ze stron rządowych Białego Domu. Tak przejawia się nowa wizja Donalda Trumpa, tuż po zaprzysiężeniu na 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych. Elektromobilność PKP zakupiło piętrowe elektryczne pociągi – jadą nawet 200km/h! PKP ogłosiło przetarg na zakup elektrycznych pociągów piętrowych. Pojazdy mają zwiększyć konkurencyjność polskiego przewoźnika i podnieść komfort kolejowych podróży. Kiedy możemy spodziewać się rewolucji na polskich torach? Dobry sposób na zrównoważony biznes opracowała (a w zasadzie odkryła na nowo) nowojorska firma Wally Shop. Jej właścicielka Tamara Lim zdecydowała się na ekologiczne rozwiązanie. Sprzedaje produkty w opakowaniach wielokrotnego użytku. Kurier przywozi je klientowi i jednocześnie odbiera opakowania po zużytej żywności. Reklama Osób pamiętających erę „mleczarzy”, taki sposób sprzedaży towaru raczej nie dziwi. To, co kiedyś było codzienne, dziś wraca jako ekotrend. W Stanach Zjednoczonych na Brooklynie w Nowym Jorku z pozytywnym odbiorem spotkała się usługa firmy Wally Shop, w zakres której poza sprzedażą towaru wchodzi także odbiór zużytych opakowań wielokrotnego użytku. Amazon… inspiracją do założenia ekofirmy Inspiracją do założenia firmy (i wyboru takiego profilu) były dla Tamary Lim doświadczenia z pracy w Amazonie. Jak wspomina, wielokrotnie pytano ją, dlaczego niewielkie produkty są sprzedawane w tak dużych opakowaniach. Odpowiedzi nie znała. W korporacji nie dało się wprowadzić pozytywnych zmian. Amerykanka postanowiła więc działać na własną rękę, rejestrując Wally Shop. Lokalne, znaczy dobre Towary sprzedawane przez Wally Shop są przywożone przez kurierów na rowerach. Pracownicy przy okazji odbierają opakowania po zużytych produktach. W dodatku nowi klienci dostają 30% zniżkę. Wally Shop działa lokalnie na dzielnicy Brooklyn, ale na wskutek dużego zainteresowania w planach jest „podbój” Manhattanu. Klienci doceniają lokalnego usługodawcę, ale także samo „odgrzebanie” modelu sprzedaży funkcjonującego kilka dekad temu. Poza tym firma zaczyna być określana jako innowacyjna. Pomysł Tamary Lim może nie ma wielkiego znaczenia, nawet w skali mikro (w obrębie Nowego Jorku), jednak można go potraktować jako kolejną cegiełkę w walce z odpadami. To jednocześnie przykład, że nie wszystko co stare, jest nieprzydatne i czasem warto powracać do pewnych, sprawdzonych schematów. Model „mleczarza” na pewno należy do tych pozytywnych trendów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.