Elektromobilność Chiny planują wprowadzić zakaz dla samochodów na gaz do 2035 roku 29 października 2020 Elektromobilność Chiny planują wprowadzić zakaz dla samochodów na gaz do 2035 roku 29 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Jak podaje Nikkei Asia, wszystkie samochody sprzedawane w Chinach po 2035 roku będą musiały być napędzane w sposób, który nie wpływa negatywnie na środowisko. Informacja została ogłoszona w planie rozwoju zrównoważonego transportu. Stosowne przepisy będą ustanawiane przez Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych. Reklama Założenia planu Specyfika planu zakłada, że od 2035 roku 50% nowych samochodów sprzedawanych w kraju będą stanowić pojazdy elektryczne, z ogniwami paliwowymi i hybrydy typu plug-in. Obecnie obejmują one 5% rynku nowych samochodów w Chinach. To lepszy wynik niż w 2019 roku, jednak ciągle daleki do 50% – wartości, którą chiński rząd planuje osiągnąć do 2035 roku. Plan rozwoju zrównoważonego transportu zakłada regularny wzrost tego odsetka od teraz do 2035 roku. Co z pozostałymi samochodami? Pozostałe 50% pojazdów stanowić będą konwencjonalne hybrydy (bez wtyczki), które nadal będą jeździć w całości na benzynie. Chiny planują stopniową eliminację niehybrydowych pojazdów napędzanych gazem w ciągu najbliższych 15 lat, dążąc do tego, aby w 2030 roku 75% samochodów benzynowych było hybrydami, natomiast w 2035 roku ma to być już 100%. Władze w Pekinie zamierzają także zaprzestać produkcji niehybrydowych pojazdów napędzanych gazem do 2035 roku. Czy hybrydy konwencjonalne są ekologiczne? Warto przypomnieć, że konwencjonalne hybrydy czerpią 100% energii ze spalania benzyny. W przeciwieństwie do pojazdów typu plug-in, nie można ich uczynić bardziej przyjaznymi dla środowiska poprzez wykorzystanie energii elektrycznej z sieci z prostego powodu – hybryd konwencjonalnych nie można ładować za pomocą środków zewnętrznych. Co prawda hybrydy konwencjonalne wykorzystują benzynę bardziej efektywnie, jednak nadal będą spalać ją przez cały okres eksploatacji, który może trwać 10 lub 20 lat. Produkcja takich samochodów znacznie utrudnia osiągnięcie celu neutralności klimatycznej do 2060 roku. Chiny: Neutralność klimatyczna do 2060 roku. Troska o środowisko czy polityczna zagrywka? Przypomnijmy, że Chiny już teraz są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie. Dlatego wszelkie podejmowane przez Państwo Środka działania będą miały duże znaczenie w kontekście globalnego wpływu na zmiany klimatu. Źródło: asia.nikkei.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.