Ochrona środowiska Czesi chcą dostępu do morza. Przekopią kanał wodny do Polski 12 października 2020 Ochrona środowiska Czesi chcą dostępu do morza. Przekopią kanał wodny do Polski 12 października 2020 Przeczytaj także Ochrona środowiska Afrykański pomór świń w Polsce. Nowe strefy zakażenia, odstrzał dzików i skutki dla hodowli trzody W powiecie piotrkowskim oraz w kilku regionach północno-wschodniej Polski wykryto u dzików przypadki afrykańskiego pomoru świń (ASF). Inspektorzy sprawdzają obszary leśne i pola uprawne, zbierając padłe zwierzęta i analizując możliwe drogi przenoszenia wirusa. Władze podkreślają, że wprowadzone strefy zakażenia mają ograniczyć ryzyko przeniesienia ASF do hodowli, ale jednocześnie alarmują, że wirus może pojawić się w nowych lokalizacjach. Ekologia Gminy bez środków na odpady. Rosną koszty, brakuje płatników, mieszkańcy nie chcą podwyżek Systemy gospodarki odpadami w Polsce od kilku lat zmagają się z rosnącymi kosztami – od inflacji i wzrostu cen pracy, po drożejącą energię i usługi, a także nowe obowiązki wynikające z przepisów. Jednocześnie w wielu regionach przybywa odpadów, a poziomy recyklingu, które gminy muszą osiągnąć, są coraz bardziej wymagające. Oznacza to konieczność inwestowania w sortownie, kompostownie i instalacje przetwarzania, a dla mieszkańców możliwe podwyżki. Informacja brzmi, jak kreatywny żart na prima aprilis. Tymczasem są to realne plany czeskiego rządu, które ujawnił na Twitterze czeski minister transportu Karel Havliček. Inwestycja zakłada budowę kanału wodnego do ujścia Morza Bałtyckiego tak, aby Czesi uzyskali dostęp do Bałtyku. Reklama Śmiała i droga inwestycja Plan Czechów jest śmiały i kosztowny. Jeśli dojdzie do skutku, będzie to jedna z najdroższych inwestycji gospodarki wodnej w Europie. Technicznie rzecz biorąc, kanał miałby 40 m szerokości i 5 metrów głębokości. Łączyłby z jednej strony Odrę z Bałtykiem oraz z Dunajem i Morzem Czarnym. Susza rolnicza znika po deszczach. Susza hydrologiczna wciąż jest problemem Nasi sąsiedzi chcą przekonać polski rząd do wspólnego działania nad powstaniem kanału. Koszt przedsięwzięcia ma wynosić 0,5 mld euro ze strony czeskiej i 1 mld ze strony polskiej. Celem ma być wzmocnienie wymiany towarów pomiędzy portami Szczecin- Świnoujście a Wrocławiem i Górnym Śląskiem oraz Czechami. Jak czytamy na Twitterze czeskiego ministra: Ważny krok w celu umocnienia transportowego, gospodarczego, energetycznego, wodnego i rekreacyjnego regionu morawsko-śląskiego. Międzynarodowy projekt wzmocnienia żeglugi Odry na odcinku Koźle – Ostrawa dostał właśnie zielone światło dla rządu. „Najgłupszy pomysł w historii”? Czeski projekt spotkał się ze zdecydowanym sprzeciwem ekologów. Twierdzą oni, że może on wywołać poważną katastrofę ekologiczną i hydrologiczną. Czy w Polsce zabraknie wody pitnej? Światowy Dzień Rzek Organizacja Greenpeace nie zostawia na inwestycji suchej nitki, określając ją na swoim Twitterze najgłupszym pomysłem w historii. Gdyby była nagroda za najbardziej bezsensowny projekt, ten kanał byłby gorącym kandydatem, a krytyka ekspertów i opinii publicznej jest dość oczywista. Ekonomiczne i ekologiczne samobójstwo, korytarz zniszczyłby pozostałości stosunkowo naturalnych ekosystemów i miałby negatywny wpływ na krajobraz i reżim wodny. O bezsensowności ekonomicznej i gospodarczej projektu wypowiada się również Adrian Furgalski, prezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Twierdzi on, że kanał pogłębi tylko kryzys wodny, z jakim zmaga się Polska i nie przyniesie żadnych wymiernych korzyści. – Żadne inwestycje w drogi wodne nie są nam potrzebne. Zlikwidowany właśnie resort ministra Grabarczyka (Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej – red.) za 100 mld zł chciał regulować rzeki. Niszczymy przyrodę, zwiększamy efekt powodziowy, a w Polsce nie ma wody w rzekach, żeby nimi pływać. Źródło: money.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.