Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW 05 lipca 2024 Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW 05 lipca 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecnie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? Reklama Nawet do 9 tys. zł dofinansowania na rower elektryczny Nowy program dopłat od NFOŚiGW zakłada dofinansowania zarówno dla osób prywatnych, jak i samorządów oraz przedsiębiorców. Nie jest to pierwsza tego typu inicjatywa wspierająca rozwój elektromobilności w Polsce – Narodowy Fundusz już od kilku lat prowadzi również program “Mój elektryk”, w którym można uzyskać dopłaty do zakupu auta elektrycznego. Tym razem rządowa instytucja postanowiła skupić się na mniejszych pojazdach, a więc sektorze e-mikrobilności. Objęte programem podmioty będą mogły starać się o dopłaty zarówno do klasycznych elektrycznych jednośladów, jak i rowerów cargo oraz wózków rowerowych. Będzie ona wynosić maksymalnie 50% ceny i nie więcej niż 5 tys. zł dla standardowych rowerów oraz nie więcej niż 9 tys. zł dla pojazdów cargo i wózków. – Do dofinansowania będzie można zgłaszać zakup nowego roweru oraz roweru cargo o szerokości do 0,9 m, a także nowego wózka rowerowego o szerokości powyżej 0,9 m. Musi to być pojazd poruszany siłą mięśni osoby nim jadącej, wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km (zgodnie z definicją zawartą w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym) – czytamy w komunikacie NFOŚiGW. Nowe dofinansowania na elektromobilność Program “Mój rower elektryczny” ma być wdrażany w latach 2025-2029, zostanie na niego przeznaczone 300 mln zł pochodzących z Funduszu Modernizacyjnego. Według aktualnych założeń z pomocą programu ma zostać zakupione co najmniej 46 667 pojazdów, co przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 o minimum 83 ton na rok. Wczoraj (4 lipca) NFOŚiGW uruchomił konsultacje związane z programem. Mają one potrwać do 18 lipca. W tym czasie można przesyłać do instytucji uwagi dotyczące dofinansowań na rower elektryczny. Szczegóły i adres kontaktowy znaleźć można znaleźć na witrynie rządowej: link. Kto dokładnie może ubiegać się o dotację? Są to osoby fizyczne i jednostki samorządu terytorialnego, a także przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą mieszczącą się w następujących kategoriach w ramach PKD: transport drogowy towarów, działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego), pozostała działalność pocztowa i kurierska, wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego. – Czytaj także: Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobliność podbija europejskie rynki Źródło: NFOŚiGW Fot. Canva (ABBPhoto, utah778) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.