Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW 05 lipca 2024 Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW 05 lipca 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecnie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? Reklama Nawet do 9 tys. zł dofinansowania na rower elektryczny Nowy program dopłat od NFOŚiGW zakłada dofinansowania zarówno dla osób prywatnych, jak i samorządów oraz przedsiębiorców. Nie jest to pierwsza tego typu inicjatywa wspierająca rozwój elektromobilności w Polsce – Narodowy Fundusz już od kilku lat prowadzi również program “Mój elektryk”, w którym można uzyskać dopłaty do zakupu auta elektrycznego. Tym razem rządowa instytucja postanowiła skupić się na mniejszych pojazdach, a więc sektorze e-mikrobilności. Objęte programem podmioty będą mogły starać się o dopłaty zarówno do klasycznych elektrycznych jednośladów, jak i rowerów cargo oraz wózków rowerowych. Będzie ona wynosić maksymalnie 50% ceny i nie więcej niż 5 tys. zł dla standardowych rowerów oraz nie więcej niż 9 tys. zł dla pojazdów cargo i wózków. – Do dofinansowania będzie można zgłaszać zakup nowego roweru oraz roweru cargo o szerokości do 0,9 m, a także nowego wózka rowerowego o szerokości powyżej 0,9 m. Musi to być pojazd poruszany siłą mięśni osoby nim jadącej, wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km (zgodnie z definicją zawartą w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym) – czytamy w komunikacie NFOŚiGW. Nowe dofinansowania na elektromobilność Program “Mój rower elektryczny” ma być wdrażany w latach 2025-2029, zostanie na niego przeznaczone 300 mln zł pochodzących z Funduszu Modernizacyjnego. Według aktualnych założeń z pomocą programu ma zostać zakupione co najmniej 46 667 pojazdów, co przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 o minimum 83 ton na rok. Wczoraj (4 lipca) NFOŚiGW uruchomił konsultacje związane z programem. Mają one potrwać do 18 lipca. W tym czasie można przesyłać do instytucji uwagi dotyczące dofinansowań na rower elektryczny. Szczegóły i adres kontaktowy znaleźć można znaleźć na witrynie rządowej: link. Kto dokładnie może ubiegać się o dotację? Są to osoby fizyczne i jednostki samorządu terytorialnego, a także przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą mieszczącą się w następujących kategoriach w ramach PKD: transport drogowy towarów, działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego), pozostała działalność pocztowa i kurierska, wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego. – Czytaj także: Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobliność podbija europejskie rynki Źródło: NFOŚiGW Fot. Canva (ABBPhoto, utah778) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.