Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW 05 lipca 2024 Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW 05 lipca 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecnie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? Reklama Nawet do 9 tys. zł dofinansowania na rower elektryczny Nowy program dopłat od NFOŚiGW zakłada dofinansowania zarówno dla osób prywatnych, jak i samorządów oraz przedsiębiorców. Nie jest to pierwsza tego typu inicjatywa wspierająca rozwój elektromobilności w Polsce – Narodowy Fundusz już od kilku lat prowadzi również program “Mój elektryk”, w którym można uzyskać dopłaty do zakupu auta elektrycznego. Tym razem rządowa instytucja postanowiła skupić się na mniejszych pojazdach, a więc sektorze e-mikrobilności. Objęte programem podmioty będą mogły starać się o dopłaty zarówno do klasycznych elektrycznych jednośladów, jak i rowerów cargo oraz wózków rowerowych. Będzie ona wynosić maksymalnie 50% ceny i nie więcej niż 5 tys. zł dla standardowych rowerów oraz nie więcej niż 9 tys. zł dla pojazdów cargo i wózków. – Do dofinansowania będzie można zgłaszać zakup nowego roweru oraz roweru cargo o szerokości do 0,9 m, a także nowego wózka rowerowego o szerokości powyżej 0,9 m. Musi to być pojazd poruszany siłą mięśni osoby nim jadącej, wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km (zgodnie z definicją zawartą w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym) – czytamy w komunikacie NFOŚiGW. Nowe dofinansowania na elektromobilność Program “Mój rower elektryczny” ma być wdrażany w latach 2025-2029, zostanie na niego przeznaczone 300 mln zł pochodzących z Funduszu Modernizacyjnego. Według aktualnych założeń z pomocą programu ma zostać zakupione co najmniej 46 667 pojazdów, co przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 o minimum 83 ton na rok. Wczoraj (4 lipca) NFOŚiGW uruchomił konsultacje związane z programem. Mają one potrwać do 18 lipca. W tym czasie można przesyłać do instytucji uwagi dotyczące dofinansowań na rower elektryczny. Szczegóły i adres kontaktowy znaleźć można znaleźć na witrynie rządowej: link. Kto dokładnie może ubiegać się o dotację? Są to osoby fizyczne i jednostki samorządu terytorialnego, a także przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą mieszczącą się w następujących kategoriach w ramach PKD: transport drogowy towarów, działalność pocztowa objęta obowiązkiem świadczenia usług powszechnych (operatora publicznego), pozostała działalność pocztowa i kurierska, wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego. – Czytaj także: Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobliność podbija europejskie rynki Źródło: NFOŚiGW Fot. Canva (ABBPhoto, utah778) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.