Elektromobilność Elektryczny skuter Seata: dynamiczny i zeroemisyjny MÓ 10 listopada 2021 Elektromobilność Elektryczny skuter Seata: dynamiczny i zeroemisyjny MÓ 10 listopada 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. MÓ to nowa propozycja Seata o dość nietypowej nazwie. Elektryczny pojazd może pochwalić się całkiem niezłymi wynikami. W szczególności tym, że jeździ szybko, zwinnie i bez emisji spalin. Reklama Elektryczny skuter Elektryczny skuter Seata jest pierwszym tego typu pojazdem marki. E-skuter jest odpowiednikiem motocykla o pojemności 125 cm3. Do ekologicznej jazdy na nowej wersji 125, trzeba posiadać prawo jazdy kategorii A1 (na motocykl). E-skuter wypada całkiem dobrze, jeśli wziąć pod uwagę jego możliwości na drodze. W porównaniu do pierwotnej, spalinowej wersji, przejażdżka nową 125 odbywa się bez szkód dla środowiska. Pojazd rozpędza się do 59 mil na godzinę, czyli do prawie 95 km. Zasięg e-skutera pozwala na przejazd 125 km na jednym ładowaniu. Moc szczytowa silnika wynosi 9kW. Przyspieszenie 0-50 km/h to 3,9 sek., a pojemność akumulatora litowo-jonowego to 5.6 kWh. Jedna z wersji kolorystycznych e-125, fot. seat.co.uk Wygoda i ekologia Baterię, która zasila pojazd, można w łatwy sposób wyjąć ze środka i naładować w dowolnym miejscu. Co ważne, marka zadbała o to, aby 40-kg baterię można było łatwo przenosić w formie walizki na kółkach. Ze względu na jej wagę, to rozwiązanie może być dla wielu osób istotnym udogodnieniem, które ułatwia swobodne przenoszenie i ładowanie baterii. Miejsce na dwie osoby, fot. seat.co.uk Seat T MÓ 125 jest dostępny w trzech wersjach kolorystycznych: Daring Red, Dark Aluminium oraz Oxygen White. W pojeździe znajduje się gniazdo USB, wyświetlacz LCD, aplikacja do obserwowanie trasy skutera, bieg wsteczny ułatwiający manewrowanie po wąskich ulicach, spory kufer na dwa kaski i wiele innych gadżetów. Skuter elektryczny, który da się nadmuchać? Nowy pomysł Japończyków – MÓ to nasza odpowiedź na wymagania nowoczesnej mobilności miejskiej. Biorąc pod uwagę termin wyznaczony przez rząd Wielkiej Brytanii na 2030 rok, dwukołowy pojazd elektryczny to doskonały sposób na rozwinięcie oferty Seata i odejście od konwencjonalnego napędu. To kolejny krok na naszej drodze do elektryfikacji – wyjaśnił Richard Harrison, dyrektor zarządzający SEAT UK. Czytaj też: Wielka Brytania dąży w szybkim tempie do bezemisyjności na drogach MÓ kosztuje 4996 funtów (26904 zł) wraz z rządową dotacją “EV OLEV” lub w przypadku płacenia miesięcznych rat – 95 funtów (511 zł) miesięcznie przez 48 miesięcy. Dostepny jest na razie w Anglii, Walii i Szkocji. źródło i fot.: seat.co.uk, ebiketips.road.cc Motocykle elektryczne na służbie. Strażnicy polują na kłusowników Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.