Wiadomości OZE Elektryczny Sprinter wspólnie z Teslą?23 listopada 2018Przeczytaj także Elektromobilność Polska liderem w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej Jak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), eksport polskich autobusów elektrycznych na rynki Unii Europejskiej znacznie wzrósł. Z danych wynika, że prawie co drugi elektrobus kupowany w 2020 roku w UE był produkowany w Polsce. Elektromobilność Szklana Manufaktura w Dreźnie rozpoczęła produkcję Volkswagena ID.3 W Szklanej Manufakturze w Dreźnie ruszyła seryjna produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3. Jest to czwarte miejsce na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej platformie MEB, przeznaczonej dla samochodów elektrycznych. Daimler AG może rozważać współpracę z Teslą w tworzeniu elektrycznej wersji dostawczego modelu Mercedes Sprinter. Niemiecki koncern ma już doświadczenie we współpracy z firmą Elona Muska. Sam Musk na swoim Twitterze potwierdził, że może być zainteresowany wspólnym projektem.“Współpraca z Daimler AG nad elektrycznym Sprinterem może być interesująca. To świetny VAN” – poinformował na swoim Twitterze Elon Musk w odpowiedzi na pytanie jednego z użytkowników o to, czy Tesla stworzy elektryczne auto dostawcze. Prezes niemieckiego koncernu, Dieter Zetsche, zapowiedział niedawno, że nie wyklucza dalszej współpracy z Teslą. Dotychczas firmy opracowały razem elektryczne układy napędowe do Mercedesa klasy B. Niemiecki koncern był ponadto akcjonariuszem Tesli. Jednak w 2014 roku Daimler wstrzymał kontrakt i sprzedał swoje akcje w amerykańskim przedsiębiorstwie. Najnowsza generacja Mercedesa Sprintera swój rynkowy debiut miała w tym roku. Na 2019 rok zapowiadana jest natomiast prezentacja jego wersji elektrycznej. Rzecznik prasowy Daimlera odmówił komentarza i nie potwierdził, czy koncern jest otwarty na współpracę z Teslą przy tym projekcie. Dodał jednak, że cieszy go zainteresowanie Muska nową generacją niemieckiego dostawczaka.Tymczasem w Hamburgu zadebiutowała już elektryczna wersja Volkswagena Craftera, dla którego Sprinter może stać się najpoważniejszą konkurencją. Zainteresowanie europejskiego rynku motoryzacyjnego elektrycznymi autami dostawczymi jest tym większe, że przejście na elektromobilność może być na Starym Kontynencie niezbędne do tego, by wypełnić założenia Komisji Europejskiej związane z redukcją emisji z transportu. Przypomnijmy, do 2020 roku ma to być 20%, a w roku 2030 już 35%.