Polska Energa wstrzymuje instalację liczników dwukierunkowych – prosumenci muszą poczekać 18 marca 2020 Polska Energa wstrzymuje instalację liczników dwukierunkowych – prosumenci muszą poczekać 18 marca 2020 Przeczytaj także Fotowoltaika Miliony euro płyną do Columbusa za ponad 28 MW farm PV Grupa Columbus Energy, jeden z polskich liderów w branży OZE, sprzedaje część swoich projektów fotowoltaicznych. Nabywcą zasobów o łącznej mocy 28077 MW jest spółka Nyx Renewable Energy z Grupy GoldenPeaks Capital. OZE Energia z OZE znów na straty. Kolejna nadprodukcja musiała zostać zatrzymana Po raz kolejny wyprodukowana zielona energia “poszła na straty”. Dzięki pięknej pogodzie towarzyszącej nam przez całą majówkę źródła odnawialne wyprodukowały ponad 380021 MWh z energii słonecznej i 260221 MWh z wiatrowej. Niestety duża część przepadła. Ze względu na stosunkowo niskie zapotrzebowanie (wynikające z dni wolnych) konieczne było wyłączenie tych instalacji. Jest to już kolejna sytuacja, w której tracimy energię elektryczną. W zeszłym miesiącu, podczas Świąt Wielkanocnych, nie wykorzystaliśmy ponad 13000 MWh, a w związku ze zbliżającym się latem – kolejne wyłączenia fotowoltaiki są nieuniknione. Z powodu zagrożenia epidemią koronawirusa, Energa – Operator SA wstrzymuje prace związane z parametryzacją i instalacją liczników dwukierunkowych do odwołania. Sytuacja dotyczy tych, którzy mają już mikroinstalację OZE, ale jeszcze nie podłączyli ich do sieci. Reklama AKTUALIZACJA – 15.04. Energa – Operator SA jako pierwsza spółka odpowiedzialna za dystrybucję energii elektrycznej zakomunikowała o podjęciu takiej decyzji. Obecnie nie wiadomo, czy pozostali dostawcy prądu zrobią tak samo. Problem zatem dotyczy tylko klientów Energi. Komunikat Energa-Operator SA: „Z powodu SARS-CoV-2 ENERGA-OPERATOR SA z dniem 17 marca ogranicza czynności i usługi, które wymagają bezpośredniego kontaktu z Klientem. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników. Wyjątek stanowi obsługa zgłoszeń dotyczących awarii/braku zasilania i montażu nowych liczników energii elektrycznej„. „Dodatkowo Energa-Operator ogranicza zakres prac monterów realizujących w terenie czynności, które wymagają bezpośredniego kontaktu lub wizyty w siedzibie Klienta. Nie będą wykonywane takie czynności jak: przyłączenie mikroinstalacjiparametryzacja liczników związana ze zmianą grup taryfowychwymiana zabezpieczeń przedlicznikowych wynikająca ze wzrostu mocy przyłączeniowej/zamówionejsprawdzenie/badanie liczników energii elektrycznejwymiana legalizacyjna licznikówmontaż plombodczyty reklamacyjnedemontaż licznika na zlecenie klienta„ Parametryzacją i instalacją lub wymianą licznika na dwukierunkowy zajmuje się zakład energetyczny w momencie, gdy jego klient zamontuje mikroinstalację OZE w swoim gospodarstwie domowym i zgłosi ją do przyłączenia do sieci. Bez licznika panele fotowoltaiczne nie mogą generować prądu. Zakład energetyczny na wymianę ma 30 dni od momentu zgłoszenia. W związku z tym komunikatem nowi prosumenci, którym już zamontowano mikroinstalacje, ale nie zostały one jeszcze podłączone do sieci, oraz ci, którzy planują taką inwestycję, muszą uzbroić się w cierpliwość. Na swojej stronie Energa – Operator zapewnia, że całodobowo przyjmuje wszelkie zgłoszenia o awariach lub braku prądu droga telefoniczną. Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.