Elektromobilność Firma Ssang Yong na skraju bankructwa 05 stycznia 2021 Elektromobilność Firma Ssang Yong na skraju bankructwa 05 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Południowokoreański koncern samochodowy w wyniku pandemii wpadł w poważne tarapaty finansowe. Pod koniec grudnia 2020 zarząd był zmuszony złożyć wniosek o upadłość. Teraz producent otrzymał ostateczny, trzymiesięczny termin, aby porozumieć się z wierzycielami. Tym samym maleje szansa na elektryka w przystępnej cenie, którego obiecywali producenci. Reklama Nagły problem w czasie pandemii Marka Ssang Yong Motor należy w 75. procentach do indyjskiego koncernu Mahindra& Mahindra Limited. Kiedy rozpoczął się kryzys związany z epidemią koronawirusa, hinduski potentat postanowił odciąć fundusze azjatyckiej firmie. Postawił ją w trudnej sytuacji. W kuluarach już od dawno szeptało się, że gigant z Indii nie jest zadowolony z zysków marki i chce się od niej odciąć. Kryzys gospodarczy stał się dobrym pretekstem dla tego ruchu. CityQ – pojazd elektryczny pomiędzy rowerem a autem Ponadto wierzyciele, u których koncern zaciągnął pożyczki nie zgodzili się na przedłużenie terminu spłaty. Ostatnia szansa Z końcem roku zarząd zdecydował się ogłosić upadłość. Od tej chwili producent ma trzy miesiące, aby przekonać pożyczkodawców do zawieszenia terminu spłaty zobowiązań. Wynoszą one 60 miliardów wonów, czyli około 207 milionów złotych. Istnieje szansa, że przy wsparciu programu Autonomous Restructuring Support (czyli prywatnego programu przekształceniowego) uda im się jeszcze uratować firmę. Licznik elektromobilności. Prognozy na 2021 rok Nadzieja w elektrykach Bankructwo SsangYong będzie dużą stratą dla sektora elektromobilności. Firma pracowała bowiem nad tańszą alternatywą dla modeli Hyundai – Kia, które mogłyby być bardziej dostępne cenowo. To właśnie w tym modelu i samochodach elektrycznych firma widziała dla siebie szansę na rozwój i polepszenie wyników finansowych. Niestety może się okazać, że marka nie będzie mieć funduszy na jego wyprodukowanie. Wtedy SsangYong e-motion vel Kolorando electric nie da rady powstać. źródło: elektrowoz.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.