Zmiany klimatu Flandria będzie kontrolować emisje CO2 21 czerwca 2021 Zmiany klimatu Flandria będzie kontrolować emisje CO2 21 czerwca 2021 Przeczytaj także Zmiany klimatu Nawet jedna z czterech nieruchomości powstaje na terenach zagrożonych zalaniem! Szokujący raport Rośnie liczba nieruchomości, które znajdują się na terenach zagrożonych powodzią – wynika z raportu przeprowadzonego na terenie Wielkiej Brytanii. Jednak problem ten nie dotyka tylko mieszkańców Anglii. Jak sprawdzić, czy działka, na której budujemy dom, nie jest zagrożona zalaniem? Czy możemy zapobiec skutkom zmian klimatu? Zmiany klimatu Geoinżynieria słoneczna – sposób na walkę ze zmianami klimatu czy niebezpieczne narzędzie? Za nami rekordowe temperatury – rok 2024 był najcieplejszym w historii. Poza upałami, doświadczyliśmy też powodzi, huraganów i tornad. Czy rozwiązaniem tych problemów może być geoinżynieria słoneczna? Jakie szanse i zagrożenia wiążą się z próbą “zasłonięcia Słońca”? Jak rozwiązać problem przekroczonych emisji w centrum miasta i na jego obrzeżach? Jednym z rozwiązań jest teledetekcja, czyli badanie powietrza przy użyciu specjalnych sensorów. Reklama Prawo i testy Kraje unijne kroczą ku zerowej emisji. Za niecałe 30 lat (do 2050 r.) wszystkie państwa należące do Rady Europejskiej mają osiągnąć neutralność klimatyczną. W tym procesie kluczowe jest znaczne obniżenie emisji, pochodzących z transportu. Holenderska organizacja TNO wraz z Wolnym Uniwersytetem w Amsterdamie (Vrije Universiteit Brussel) i amerykańską firmą HEAT w przeprowadziły nowatorskie badanie dotyczące emisji z pojazdów, poruszających się po flamandzkich drogach. Na zlecenie Flamandzkiej Agencji Ochrony Środowiska zrobiono dwuetapową analizę zjawiska. Po pierwsze trzeba było ustalić normy prawne, wiążące się z użyciem teledetektorów. Po tym ustaleniu można było przystąpić do drugiego etapu. Amsterdam testuje autonomiczne łodzie elektryczne Namierzanie W drugiej części badania wykorzystano system teledetekcji, który posłużył do pomiaru emisji na drogach na dużej próbie pojazdów. Pomiary wykonano w 5 lokalizacjach we Flandrii i był to zarazem pierwszy raz, kiedy takie testy wykonano w warunkach autostradowych. Badanie pozwoliło uzyskać nowe fakty dotyczące emisji. Oto wnioski: niewielka grupa pojazdów o wysokiej emisji ma nieproporcjonalny udział w całkowitej emisji,teledetekcja może skutecznie wykrywać problemy z układami oczyszczania spalin, co zwiększa efektywność służb,korzystanie z systemu teledetekcji podczas kontroli drogowych może znacznie zwiększyć wskaźnik wykrywania problemów z emisją,wykrywanie problemów z układami filtrowania spalin z silników diesla jest najskuteczniejsze dzięki teledetekcji na autostradach, gdzie poziomy emisji są zwykle niskie,badania z pomocą teledetekcji prowadzone w przeszłości na drogach miejskich i wiejskich nie dały pełnego obrazu emisji z pojazdów,wpływ temperatury otoczenia na emisje z pojazdów jest ograniczony, a różnice te można prześledzić w godzinach szczytu (rano i po południu). Dwa najbliższe lata są kluczowe dla obniżenia emisji w UE Teledetektor – jak działa? Metody teledetekcji można podzielić na aktywne i pasywne. Mierzenie emisji jest wykonywane z pomocą aktywnej. Do takich metod należy np. lidar, który wysyła sygnał, poddawany analizie. Lidar może posłużyć do oceny ilości zanieczyszczeń w atmosferze. Inną aktywną formą teledetekcji jest radar. Badania teledetekcyjne można wykonać z wielu płaszczyzn: z samolotów, przestrzeni kosmicznej lub z powierzchni ziemi. źródło: tno.nl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.