Fotowoltaika Fotowoltaika zmniejszyła spalanie autobusu – test Flixbusa 12 lutego 2020 Fotowoltaika Fotowoltaika zmniejszyła spalanie autobusu – test Flixbusa 12 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Ekologia Gminy bez środków na odpady. Rosną koszty, brakuje płatników, mieszkańcy nie chcą podwyżek Systemy gospodarki odpadami w Polsce od kilku lat zmagają się z rosnącymi kosztami – od inflacji i wzrostu cen pracy, po drożejącą energię i usługi, a także nowe obowiązki wynikające z przepisów. Jednocześnie w wielu regionach przybywa odpadów, a poziomy recyklingu, które gminy muszą osiągnąć, są coraz bardziej wymagające. Oznacza to konieczność inwestowania w sortownie, kompostownie i instalacje przetwarzania, a dla mieszkańców możliwe podwyżki. Na jednym ze swoich zielonych autobusów, spółka Flixbus postanowiła w ramach testu, zamontować moduły fotowoltaiczne. Dzięki ich działaniu, średnie spalanie spadło o około 1,7 l/100 km. Reklama Fotowoltaika zmniejszyła spalanie autobusu Zamiast pełnych paneli, które oprócz samych ogniw posiadają także ochronne szkło, spółka założyła elastyczne maty PV. Do testu wykorzystano jeden autobus, który odbył trasę Dortmund-Londyn. Jej długość wynosi około 600 km. Pojazd był napędzany silnikiem Diesla. Jego średnie spalanie wynosi około 25-30 litrów/100 km. Założone moduły generowały prąd, który trafiał do elektrycznych systemów – głównie klimatyzacji i gniazdek USB. Dzięki instalacji, zredukowano pobór mocy, pochodzącej z silnika. Przełożyło się to na średnie spalanie, które spadło o 1,7 l/100 km. Flixbus szuka różnych rozwiązań elektryfikujących swoje usługi. W listopadzie pisaliśmy o ich pracach nad wprowadzeniem do napędów autobusów ogniw wodorowych (czytaj tutaj). Spółka uruchomiła także kilka tras, na których kursują elektryczne autokary. źródło: elektrowoz.pl Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.