Fotowoltaika zmniejszyła spalanie autobusu – test Flixbusa

Na jednym ze swoich zielonych autobusów, spółka Flixbus postanowiła w ramach testu, zamontować moduły fotowoltaiczne. Dzięki ich działaniu, średnie spalanie spadło o około 1,7 l/100 km. 

Zamiast pełnych paneli, które oprócz samych ogniw posiadają także ochronne szkło, spółka założyła elastyczne maty PV. Do testu wykorzystano jeden autobus, który odbył trasę Dortmund-Londyn. Jej długość wynosi około 600 km.

Pojazd był napędzany silnikiem Diesla. Jego średnie spalanie wynosi około 25-30 litrów/100 km. Założone moduły generowały prąd, który trafiał do elektrycznych systemów – głównie klimatyzacji i gniazdek USB. Dzięki instalacji, zredukowano pobór mocy, pochodzącej z silnika. Przełożyło się to na średnie spalanie, które spadło o 1,7 l/100 km. 

Flixbus szuka różnych rozwiązań elektryfikujących swoje usługi. W listopadzie pisaliśmy o ich pracach nad wprowadzeniem do napędów autobusów ogniw wodorowych (czytaj tutaj). Spółka uruchomiła także kilka tras, na których kursują elektryczne autokary.

źródło: elektrowoz.pl