Energia wiatrowa Holenderska komunikacja szynowa zasilana jest już w pełni z OZE 17 stycznia 2017 Energia wiatrowa Holenderska komunikacja szynowa zasilana jest już w pełni z OZE 17 stycznia 2017 Przeczytaj także Energia wiatrowa Bałtyk jako magazyn CO₂. Czy Polska wykorzysta potencjał CCS na morzu? Eksperci oceniają, że wytypowane podmorskie struktury geologiczne na Bałtyku mogą w przyszłości pomieścić znaczące ilości CO₂ z polskiego przemysłu energochłonnego. W związku z rosnącym zainteresowaniem technologią CCS oraz zmianami w regulacjach offshore pojawia się realna szansa na rozwój podmorskich magazynów CO₂ w Polsce, wpisujących się w globalny trend wykorzystania morskich formacji geologicznych. Energia wiatrowa Silniejsze wiatry na Bałtyku. Czy Polska powinna budować turbiny offshore klasy II? Polska przyspiesza rozwój morskiej energetyki wiatrowej na Bałtyku. Nowelizacja ustawy offshore, którą niedawno podpisał prezydent Karol Nawrocki, ma ułatwić inwestorom udział w aukcjach i wprowadzić uproszczone procedury administracyjne. Nowy raport klimatyczny wskazuje wzrost prędkości wiatru na całym świecie – również nad Morzem Bałtyckim. Większość europejskich turbin OZE już teraz nie jest dostosowanych do coraz silniejszych lokalnych wiatrów. Jak informuje największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Holandii, Nederlandse Spoorwegen, wszystkie pociągi tej firmy od początku tego roku zasilane są w 100% energią pochodzącą elektrowni wiatrowych. Holandia, jak już pisaliśmy, ponownie staje się krajem wiatraków. Reklama Zasilenie pociągów z OZE ma istotne znaczenie; dziennie z usług transportowych tylko tego przewoźnika korzysta około 600 tysięcy osób. W skali roku oznacza to 1,2 miliona MWh, czyli tyle ile w rok zużywają wszystkie gospodarstwa domowe w Amsterdamie. Energię dla przewoźnika holenderski operator Eneco. Umowa podpisana została w zeszłym roku, ale jej realizacja przyspieszyła się o około rok. Wynika to między innymi z uruchomienia nowych instalacji wiatrowych w Belgii i Skandynawii, które mają dostarczać energię elektryczną specjalnie na potrzeby Nederlandse Spoorwegen i pokryć około połowy zapotrzebowania. Przewoźnik kolejowy dodatkowo zobowiązał się w ubiegłym roku do redukcji zużycia energii elektrycznej. Przyjęty plan przewiduje zmniejszanie jej zużycia o 2% rocznie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.