Wiadomości OZE Hybrydowe pociągi w Zachodniopomorskim 16 lutego 2022 Wiadomości OZE Hybrydowe pociągi w Zachodniopomorskim 16 lutego 2022 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Województwo zachodniopomorskie zainwestowało ćwierć mld zł w rozwój kolei. Na torach pojawiły się niedawno kolorowe hybrydy i na stałe zagoszczą w tym województwie. Reklama Hybryda na Pomorzu Nowe technologie coraz bardziej udoskonalają kolej. Europejskie pociągi i dworce przechodzą transformację energetyczną. Województwo zachodniopomorskie wzbogaciło się o pięć dodatkowych pociągów hybrydowych, które mają zapewnić bardziej ekologiczne przejazdy. Dwunapędowe zespoły trakcyjne dostarczyła polska firma Newag, która podobne pociągi zapewniła województwu dolnośląskiemu. Zachodniopomorskie wykorzystało możliwość powiększenia floty. Wojewódzkie pociągi to hybrydy, bazujące na podwójnym napędzie: elektrycznym i spalinowym. Dzięki takiemu rozwiązaniu pociągi lepiej dostosowują się do przejazdów po obszarach nie w pełni zelektryfikowanych. W efekcie kolej wojewódzka podniosła jakość przejazdów i ulepszyła organizację ruchu. Chcesz zobaczyć najszybszy pociąg świata? Zajrzyj do artykułu. Komfortowy przejazd do Szczecina Nowe pociągi posiadają hybrydowy napęd, którego sercem są cztery elektryczne silniki trakcyjne o łącznej mocy 1600 kW. Ich zasilanie pochodzi z sieci elektrycznej i jest możliwe dzięki pracy odbieraka prądu. fot. Urząd Marszałkowski województwa zachodniopomorskiego Hybrydowy pociąg posiada też napęd bazujący na paliwie konwencjonalnym.i Składa się on z dwóch silników spalinowych i generatorów prądu, które zasilają silniki elektryczne na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Max. prędkość pociągu to 160 km/h z uwzględnieniem napędu z sieci trakcyjnej oraz 120 km/h na napędzie spalinowym. Fotowoltaika na torach Pociągi wyposażono w zaawansowane systemy bezpieczeństwa ruchu. Hybrydy mają także klimatyzację, internet bezprzewodowy, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej, sygnalizację przeciwpożarową, defibrylator i specjalne miejsca dla wózków. Zapewniają podróż dla 150 pasażerów na miejscach siedzących i 160 dla stojących. Znajdziemy w nich też przestrzeń do przewozu rowerów. PKP Intercity obliczy ślad węglowy twojej podróży koleją Hybrydy przejechały do tej pory blisko 500 tys. km. Podróżni cieszą się z takich przejazdów i doceniają komfort podróży – twierdzi firma Newag, która dostarczyła pociagi. Newag to nowosądecka, jedna z najstarszych firm kolejowych w Polsce, produkująca elektryczne i spalinowe pojazdy pasażerskie, lokomotywy elektryczne i spalinowe oraz tramwaje. W zeszłym roku, 22 czerwca na torze testowym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie koło Wrocławia, odbyła się polska premiera pierwszego na świecie pasażerskiego pociągu wodorowego. Coradia iLint to w pełni bezemisyjny pociąg, który w trakcie użytkowania wytwarza jedynie parę wodną i wodę. Czytaj więcej o tym pociągu. źródło: newag.pl, wszczecinie.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.