Wiadomości OZE Hybrydowe pociągi w Zachodniopomorskim 16 lutego 2022 Wiadomości OZE Hybrydowe pociągi w Zachodniopomorskim 16 lutego 2022 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Województwo zachodniopomorskie zainwestowało ćwierć mld zł w rozwój kolei. Na torach pojawiły się niedawno kolorowe hybrydy i na stałe zagoszczą w tym województwie. Reklama Hybryda na Pomorzu Nowe technologie coraz bardziej udoskonalają kolej. Europejskie pociągi i dworce przechodzą transformację energetyczną. Województwo zachodniopomorskie wzbogaciło się o pięć dodatkowych pociągów hybrydowych, które mają zapewnić bardziej ekologiczne przejazdy. Dwunapędowe zespoły trakcyjne dostarczyła polska firma Newag, która podobne pociągi zapewniła województwu dolnośląskiemu. Zachodniopomorskie wykorzystało możliwość powiększenia floty. Wojewódzkie pociągi to hybrydy, bazujące na podwójnym napędzie: elektrycznym i spalinowym. Dzięki takiemu rozwiązaniu pociągi lepiej dostosowują się do przejazdów po obszarach nie w pełni zelektryfikowanych. W efekcie kolej wojewódzka podniosła jakość przejazdów i ulepszyła organizację ruchu. Chcesz zobaczyć najszybszy pociąg świata? Zajrzyj do artykułu. Komfortowy przejazd do Szczecina Nowe pociągi posiadają hybrydowy napęd, którego sercem są cztery elektryczne silniki trakcyjne o łącznej mocy 1600 kW. Ich zasilanie pochodzi z sieci elektrycznej i jest możliwe dzięki pracy odbieraka prądu. fot. Urząd Marszałkowski województwa zachodniopomorskiego Hybrydowy pociąg posiada też napęd bazujący na paliwie konwencjonalnym.i Składa się on z dwóch silników spalinowych i generatorów prądu, które zasilają silniki elektryczne na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Max. prędkość pociągu to 160 km/h z uwzględnieniem napędu z sieci trakcyjnej oraz 120 km/h na napędzie spalinowym. Fotowoltaika na torach Pociągi wyposażono w zaawansowane systemy bezpieczeństwa ruchu. Hybrydy mają także klimatyzację, internet bezprzewodowy, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej, sygnalizację przeciwpożarową, defibrylator i specjalne miejsca dla wózków. Zapewniają podróż dla 150 pasażerów na miejscach siedzących i 160 dla stojących. Znajdziemy w nich też przestrzeń do przewozu rowerów. PKP Intercity obliczy ślad węglowy twojej podróży koleją Hybrydy przejechały do tej pory blisko 500 tys. km. Podróżni cieszą się z takich przejazdów i doceniają komfort podróży – twierdzi firma Newag, która dostarczyła pociagi. Newag to nowosądecka, jedna z najstarszych firm kolejowych w Polsce, produkująca elektryczne i spalinowe pojazdy pasażerskie, lokomotywy elektryczne i spalinowe oraz tramwaje. W zeszłym roku, 22 czerwca na torze testowym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie koło Wrocławia, odbyła się polska premiera pierwszego na świecie pasażerskiego pociągu wodorowego. Coradia iLint to w pełni bezemisyjny pociąg, który w trakcie użytkowania wytwarza jedynie parę wodną i wodę. Czytaj więcej o tym pociągu. źródło: newag.pl, wszczecinie.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.