Wiadomości OZE Hybrydowe pociągi w Zachodniopomorskim16 lutego 2022 Wiadomości OZE Hybrydowe pociągi w Zachodniopomorskim16 lutego 2022Przeczytaj także Świat Australia: po raz kolejny rzekę wypełniły martwe ryby. Tak może skończyć Odra Na powierzchnię rzeki Darling-Baaka w Australii wypłynęły miliony martwych ryb. To już trzeci raz w ciągu ostatnich kilku lat, kiedy na tym samym obszarze dochodzi do podobnej katastrofy. Władze stanu obawiają się kolejnych takich przypadków. Fotowoltaika Fotowoltaika obowiązkiem na nowych budynkach od 2028? Parlament Europejski wyraził swoje zdanie Parlament Europejski poparł nową dyrektywę ws. charakterystyki energetycznej budynków (EPDP). Od 2028 roku fotowoltaika na nowych budynkach może być obowiązkiem. O czym jeszcze stanowi nowelizacja? Województwo zachodniopomorskie zainwestowało ćwierć mld zł w rozwój kolei. Na torach pojawiły się niedawno kolorowe hybrydy i na stałe zagoszczą w tym województwie. Hybryda na PomorzuNowe technologie coraz bardziej udoskonalają kolej. Europejskie pociągi i dworce przechodzą transformację energetyczną. Województwo zachodniopomorskie wzbogaciło się o pięć dodatkowych pociągów hybrydowych, które mają zapewnić bardziej ekologiczne przejazdy. Dwunapędowe zespoły trakcyjne dostarczyła polska firma Newag, która podobne pociągi zapewniła województwu dolnośląskiemu. Zachodniopomorskie wykorzystało możliwość powiększenia floty. Wojewódzkie pociągi to hybrydy, bazujące na podwójnym napędzie: elektrycznym i spalinowym. Dzięki takiemu rozwiązaniu pociągi lepiej dostosowują się do przejazdów po obszarach nie w pełni zelektryfikowanych. W efekcie kolej wojewódzka podniosła jakość przejazdów i ulepszyła organizację ruchu. Chcesz zobaczyć najszybszy pociąg świata? Zajrzyj do artykułu.Komfortowy przejazd do SzczecinaNowe pociągi posiadają hybrydowy napęd, którego sercem są cztery elektryczne silniki trakcyjne o łącznej mocy 1600 kW. Ich zasilanie pochodzi z sieci elektrycznej i jest możliwe dzięki pracy odbieraka prądu. fot. Urząd Marszałkowski województwa zachodniopomorskiegoHybrydowy pociąg posiada też napęd bazujący na paliwie konwencjonalnym.i Składa się on z dwóch silników spalinowych i generatorów prądu, które zasilają silniki elektryczne na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Max. prędkość pociągu to 160 km/h z uwzględnieniem napędu z sieci trakcyjnej oraz 120 km/h na napędzie spalinowym. Fotowoltaika na torachPociągi wyposażono w zaawansowane systemy bezpieczeństwa ruchu. Hybrydy mają także klimatyzację, internet bezprzewodowy, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej, sygnalizację przeciwpożarową, defibrylator i specjalne miejsca dla wózków. Zapewniają podróż dla 150 pasażerów na miejscach siedzących i 160 dla stojących. Znajdziemy w nich też przestrzeń do przewozu rowerów. PKP Intercity obliczy ślad węglowy twojej podróży kolejąHybrydy przejechały do tej pory blisko 500 tys. km. Podróżni cieszą się z takich przejazdów i doceniają komfort podróży – twierdzi firma Newag, która dostarczyła pociagi.Newag to nowosądecka, jedna z najstarszych firm kolejowych w Polsce, produkująca elektryczne i spalinowe pojazdy pasażerskie, lokomotywy elektryczne i spalinowe oraz tramwaje.W zeszłym roku, 22 czerwca na torze testowym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie koło Wrocławia, odbyła się polska premiera pierwszego na świecie pasażerskiego pociągu wodorowego. Coradia iLint to w pełni bezemisyjny pociąg, który w trakcie użytkowania wytwarza jedynie parę wodną i wodę. Czytaj więcej o tym pociągu.źródło: newag.pl, wszczecinie.plArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.