Elektromobilność Z prędkością 600 km/h chiński Maglev to najszybszy pociąg świata, a do tego… lewituje i jest eko 06 września 2023 Elektromobilność Z prędkością 600 km/h chiński Maglev to najszybszy pociąg świata, a do tego… lewituje i jest eko 06 września 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Podczas podróży pojazd może osiągnąć prędkość 600 km/h. Już w 2003 roku został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa jako najszybszy komercyjny pociąg na świecie. Unosi się nad ziemią, nie emituje dwutlenku węgla i nie zużywa wiele energii. Maglev – na czym polega ta technologia? Reklama Maglev to najszybszy pociąg świata Pociąg Maglev w Szanghaju, oddany do użytku już w 2003 roku, to pierwsza komercyjna linia tego typu na świecie. Uzupełnia drugą linię metra w Szanghaju, która prowadzi na międzynarodowe lotnisko Pudong.Niedawno ta chińska technologia pobiła absolutny rekord prędkości. W Qingdao, w chińskiej prowincji Shangdong, pociąg osiągnął zdumiewającą prędkość 600 km/h!Zobacz film prezentujący chiński wynalazek: Na czym polega ta technologia? Maglev – główne cechy: nie ma kół – wykorzystuje technologię lewitacji magnetycznej, dzięki czemu porusza się bez dotykania ziemi, podróż pociągiem jest zaskakująco płynna – koła nie dotykają linii kolejowej, dzięki czemu Maglev jeździ płynniej i ciszej niż pojazdy wyposażone w koła, mniejszy hałas – pociągi nie dotykają linii kolejowej, co sprawia, że dźwięk jest cichszy niż inne pociągi. Nawet przy prędkości do 300 km/h poziom decybeli wynosi tylko około 65 dla osób znajdujących się 50 metrów od pociągu, zużywa mniej energii niż samoloty. Podróż takim pociągiem jest ciekawym i zaskakująco przyjemnym przeżyciem, to jednak nie wszystko. Ta technologia nie szkodzi środowisku! Maglev a środowisko naturalne Pociągi Maglev nie powodują bezpośrednich emisji zanieczyszczeń. Są przyjazne dla środowiska, ponieważ ich użytkowanie nie wytwarza gazów cieplarnianych. Jeśli energia elektryczna potrzebna do zasilania pociągu pochodzić będzie z OZE, wtedy ten środek transportu stanie się zupełnie neutralny dla naszej planety. Jeśli weźmiemy pod uwagę emisje pochodzące z użycia energii elektrycznej, Maglev ma znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do tradycyjnego pociągu poruszającego się z prędkością 300 km/h. Przy 400 km/h emituje prawie o połowę mniej CO2 niż przeciętny samochód silnikowy i ponad 5 razy mniej niż krótkodystansowy lot liniami lotniczymi! Chcesz wiedzieć więcej o innowacyjnej kolei w Czechach? Zobacz artykuł. źródło: chinahighlights.com, maglevinnovation.weebly.com, globaltimes.cn, cnsphoto.com Fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.