Elektromobilność Z prędkością 600 km/h chiński Maglev to najszybszy pociąg świata, a do tego… lewituje i jest eko06 September 2023 Elektromobilność Z prędkością 600 km/h chiński Maglev to najszybszy pociąg świata, a do tego… lewituje i jest eko06 September 2023Przeczytaj także Elektromobilność Kim są Liderzy Elektromobilności 2023? Poznaliśmy laureatów Już po raz piąty firmy najmocniej zaangażowane w rozwój zeroemisyjnego transportu w Polsce otrzymały tytuł „Lidera Elektromobilności”. Nagrody główne i wyróżnienia przyznało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz firma doradcza PwC podczas trwającego do dzisiaj Kongresu Nowej Mobilności 2023. Reklama Elektromobilność Nissan przechodzi na elektryki. Firma w 2030 nie sprzeda już samochodu spalinowego Firmy motoryzacyjne wyprzedzają unijne przepisy w kwestii elektryfikacji samochodów. Kilka dni temu Volvo ogłosiło, że wraz z początkiem przyszłego roku rezygnuje całkowicie z produkcji aut z silnikami Diesla. Teraz na stanowczy krok decyduje się Nissan – wg zapowiedzi prezesa koncernu, do 2030 roku firma ma zaprzestać sprzedawania spalinowych samochodów na terenie UE. Podczas podróży pojazd może osiągnąć prędkość 600 km/h. Już w 2003 roku został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa jako najszybszy komercyjny pociąg na świecie. Unosi się nad ziemią, nie emituje dwutlenku węgla i nie zużywa wiele energii. Maglev – na czym polega ta technologia?ReklamaReklamaMaglev to najszybszy pociąg świataPociąg Maglev w Szanghaju, oddany do użytku już w 2003 roku, to pierwsza komercyjna linia tego typu na świecie. Uzupełnia drugą linię metra w Szanghaju, która prowadzi na międzynarodowe lotnisko Pudong.Niedawno ta chińska technologia pobiła absolutny rekord prędkości. W Qingdao, w chińskiej prowincji Shangdong, pociąg osiągnął zdumiewającą prędkość 600 km/h!Zobacz film prezentujący chiński wynalazek: Na czym polega ta technologia?Maglev – główne cechy:Reklamanie ma kół – wykorzystuje technologię lewitacji magnetycznej, dzięki czemu porusza się bez dotykania ziemi, podróż pociągiem jest zaskakująco płynna – koła nie dotykają linii kolejowej, dzięki czemu Maglev jeździ płynniej i ciszej niż pojazdy wyposażone w koła,mniejszy hałas – pociągi nie dotykają linii kolejowej, co sprawia, że dźwięk jest cichszy niż inne pociągi. Nawet przy prędkości do 300 km/h poziom decybeli wynosi tylko około 65 dla osób znajdujących się 50 metrów od pociągu,zużywa mniej energii niż samoloty.Podróż takim pociągiem jest ciekawym i zaskakująco przyjemnym przeżyciem, to jednak nie wszystko. Ta technologia nie szkodzi środowisku!Maglev a środowisko naturalnePociągi Maglev nie powodują bezpośrednich emisji zanieczyszczeń. Są przyjazne dla środowiska, ponieważ ich użytkowanie nie wytwarza gazów cieplarnianych. Jeśli energia elektryczna potrzebna do zasilania pociągu pochodzić będzie z OZE, wtedy ten środek transportu stanie się zupełnie neutralny dla naszej planety.Jeśli weźmiemy pod uwagę emisje pochodzące z użycia energii elektrycznej, Maglev ma znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do tradycyjnego pociągu poruszającego się z prędkością 300 km/h. Przy 400 km/h emituje prawie o połowę mniej CO2 niż przeciętny samochód silnikowy i ponad 5 razy mniej niż krótkodystansowy lot liniami lotniczymi!Chcesz wiedzieć więcej o innowacyjnej kolei w Czechach? Zobacz artykuł.źródło: chinahighlights.com, maglevinnovation.weebly.com, globaltimes.cn, cnsphoto.comFot. CanvaArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.