Elektromobilność Hyundai zapowiada inwestycje w elektromobilność 04 stycznia 2020 Elektromobilność Hyundai zapowiada inwestycje w elektromobilność 04 stycznia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Euisun Chung, wiceprezes wykonawczy Hyundai, na początku 2020 roku przedstawił wstępną strategię rozwoju koncernu, zapowiadając zwiększenie elektromobilnej floty. W planach są inwestycje rzędu ponad 87 milionów dolarów i produkcja 23 pojazdów elektrycznych oraz 6 hybryd plug-in do 2025 roku. Reklama Zgodnie z zapowiedzią Chunga flota Hyundai, Kia i Genesis zostanie uzupełniona o 23 pojazdy elektryczne i 6 hybryd w ciągu niespełna 5 lat. Pierwszy model elektryczny na drogi może wyjechać już w 2021 roku. Ze spekulacji rynkowych wynika, że może być to zapowiadany już w 2017 roku Hyundai EV, teoretyczny konkurent dla Tesla Model 3, lub kompaktowy SUV oparty na nowej platformie Electric-Global Modular Platform. Najprawdopodobniej prototyp tego auta zostanie zaprezentowany w połowie 2020 roku, a produkcja ruszy już w 2021, o ile Hyundai nie przesunie w czasie wdrażania nowych rozwiązań. Niedawno Kia potwierdziła, że sportowa koncepcja Imagine zostanie wprowadzona do produkcji już 2021 r. Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Europe, deklaruje, że „ciągu jednego lub dwóch lat [red. model ten] stanie się masowo produkowanym pojazdem”. Póki co firma nie zdradza szczegółów na temat wszystkich planowanych inwestycji. Aktualnie wiadomo, że do około 500 000 crossoverów Hyundaia akumulatory dostarcza SK Innovation i zamierza dostosowywać je do Electric-Global Modular Platform. Hyundai dąży również do przyspieszenia rozwoju pojazdów autonomicznych, planując opracowanie systemu jazdy autonomicznej do 2022 roku. Pojazd wyposażony w tę technologię może pojawić się na rynku w drugiej połowie 2024 roku. Z noworocznych zapowiedzi Hyundaia zapewne najszybciej wprowadzone zostaną hybrydowe warianty dobrze sprzedających się modeli SUV-ów – Kia Sorento, Hyundai Tucson i Hyundai Santa Fe. fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.