Wiadomości OZE Jak jeździ się przegubowym autobusem elektrycznym? 15 marca 2018 Wiadomości OZE Jak jeździ się przegubowym autobusem elektrycznym? 15 marca 2018 Przeczytaj także OZE Soft market w ubezpieczeniach OZE. Co oznacza nadpodaż dla inwestorów i projektów odnawialnych? Rynek ubezpieczeń dla sektora odnawialnych źródeł energii wciąż pozostaje w fazie tzw. soft marketu, wynika z globalnego raportu Renewable Energy Market Review 2025 przygotowanego przez firmę Willis Towers Watson. To zjawisko charakteryzuje się dużą konkurencją między ubezpieczycielami, obniżonymi składkami oraz łagodniejszymi warunkami polis. Choć sprzyja to rozwojowi projektów, zwłaszcza mniejszych i bardziej ryzykownych, eksperci ostrzegają, że rynek może wkrótce przejść w fazę niestabilności. OZE USA wprowadza system cen minimalnych na surowce krytyczne. To może wstrząsnąć rynkiem OZE Stany Zjednoczone uruchomiły pierwszy w historii system gwarantowanych cen minimalnych dla metali ziem rzadkich. Program dotyczy kluczowych surowców wykorzystywanych m.in…. Warszawskim sposobem na walkę ze smogiem jest m.in. wymiana taboru komunikacji miejskiej na ekologiczny. Do 2020 roku na ulicach ma się pojawić około 160 autobusów elektrycznych, które będą ładowane za pomocą łącza plug-in oraz pantografu i napowietrznej ładowarki. Przetarg na dostarczenie pojazdów wygrało konsorcjum Ursus SA, AMZ Kutno oraz Ursus Bus. Warszawską flotę Miejskich Zakładów Autobusowych (MZA) uzupełniać będzie elektryczny Solaris Urbino 18, który jest jednym z najnowocześniejszych przegubowych autobusów elektrycznych na rynku. Pojazd wyposażony jest w dwa silniki elektryczne o mocy 161 koni mechanicznych, a na jednym ładowaniu potrafi przejechać nawet 200 kilometrów. Reklama Jak sprawdził się najbardziej nowoczesny autobus przegubowy w Polsce? O tym opowiada nam Aleksander Choromański, kierowca MZA Warszawa. Autobus można ładować na dwa sposoby: za pomocą łącza plug-in dostępnego w zajezdni oraz pantografów umieszczonych na pętlach. Dzięki temu mógłby bez przerwy obsługiwać pasażerów na wyznaczonej trasie. Jak mówi przedstawiciel MZA, Aleksander Choromański: „Autobus jest całkowicie elektryczny, czyli bez emisyjny, bardzo ekologiczny. Jest to doskonała recepta na smog, z jakim mamy w mieście do czynienia.” Pojazd wyposażony jest w energooszczędne oświetlenie LED-owe oraz technologię, która redukuje zużycie prądu. Dla nowego taboru elektrycznego przygotowana zostanie m.in. zajezdnia Reduta, w której zamontowanych zostanie 100 stanowisk ładowania, panele fotowoltaiczne oraz pompy ciepła, co powinno zmniejszyć koszty eksploatacji. Liderem w stosowaniu odnawialnych źródeł energii w Warszawie jest zajezdnia Woronicza, która pozyskuje prąd ze słońca za pomocą 280 paneli PV. Tym samym zapewnia sobie 20% bieżącego zapotrzebowania na prąd. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.