Elektromobilność Kolejne dotacje do aut elektrycznych? 14 września 2020 Elektromobilność Kolejne dotacje do aut elektrycznych? 14 września 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Z wypowiedzi Ministerstwa Klimatu wynika, że jest szansa na drugą turę dopłat do pojazdów elektrycznych. Nabór wniosków planowany jest na przełom trzeciego i czwartego kwartału roku. Sekretarz stanu Ireneusz Zyska dodaje jednak, że decyzja będzie zależała od sytuacji epidemiologicznej kraju. Reklama Możliwość usprawnień Ministerstwo Klimatu odpowiedziało na interpelację posła Koalicji Obywatelskiej, Zbigniewa Konwińskiego, dotyczącą programu “Zielony samochód”. Podkreśliło, że wszystkie poprzednie programy dopłat do samochodów zeroemisyjnych były pilotażowe. – Pozwolą one poznać oczekiwania zainteresowanych wsparciem oraz zebrać doświadczenia dotyczące zarówno warunków wsparcia, jak i logistyki wdrażania programu. Aktualnie Ministerstwo Klimatu oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeprowadzają ewaluację zakończonych naborów i w oparciu o jej wyniki wprowadzone zostaną ewentualne usprawnienia i modyfikacje warunków udzielania wsparcia – czytamy w odpowiedzi Ministerstwa Klimatu. Porażka poprzednich programów? Pierwszy nabór (26 czerwca – 31 lipca) obejmował trzy programy dotacyjne. Właściciele samochodów osobowych mogli skorzystać z “Zielonego samochodu”, a przedsiębiorcy z “e-Vana”. Z kolei dla taksówkarzy przeznaczony był program “Koliber”. Wnioskodawcy mogli ubiegać się o 18,75 tys. zł. Okazało się, że wsparcie finansowe nie cieszyło się zainteresowaniem. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zarejestrował 261 wniosków od indywidualnych kierowców, 68 od przedsiębiorców i 1 od taksówkarza. W efekcie z budżetu określonego na 147,5 mln zł wykorzystano zaledwie 7,6%. Przyznawanie wypłat ciągle pozostaje “w trakcie realizacji”. Ruszają dopłaty do samochodów elektrycznych. Wsparcie to 147,5 mln zł Uczmy się od innych Podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego, eksperci na sesji “Elektromobilność” odnieśli się do kwestii dotacji. Ich zdaniem problemem była relatywnie niska wartość dopłaty w porównaniu z pozostałymi krajami europejskimi. Francja stawia na elektromobilność. Prezydent Macron przedstawił plan Według European Automobile Manufacturers Association (ACEA), w Niemczech można ubiegać się o dotację w wysokości nawet 9 tys. euro (czyli ponad 40 tys. zł). Wyższe dopłaty uzyskają również mieszkańcy krajów o podobnym do Polski poziomie życia. Węgierski rząd oferuje wsparcie w wysokości 7,35 tys. euro (ponad 30 tys. zł). W Rumunii możemy wnioskować nawet o 10 tys. euro (ok. 45 tys. zł). Źródło: moto.rp.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.