Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

1 miesiąc dopłat do elektromobilności – 249 gotowych wniosków

1 miesiąc dopłat do elektromobilności – 249 gotowych wniosków

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedstawił pierwsze wyniki programów dofinansowania do zakupów pojazdów elektrycznych. Z planowanej puli 147,5 mln zł rozdysponowano już ponad 5,843 mln złotych dotacji. Do 24 lipca złożono 249 wniosków.

CFF OPP 450 250 1CFF baner poziom B3 CFA 8.02
Reklama

Zielony samochód – 206 wniosków

Do programu o dofinansowanie zakupu auta elektrycznego na własny użytek w ramach programu “Zielony samochód” złożono 206 wniosków na łączne wsparcie w wysokości 3 549 626 złotych. 

Fundusz podkreśla, że w piątek (24 lipca) dodatkowe 140 wniosków miało status aktywnych formularzy roboczych – to znaczy, że jeszcze były w trakcie wypełnienia. 

W ramach tego programu przewidziano 37,5 mln złotych do rozdysponowania. Pod uwagę brane są koszty poniesione po 1 maja br. Wnioskujący może otrzymać maksymalnie do 18 750 zł. Zakupiony samochód jednak nie powinien kosztować powyżej 125 tys. złotych. 

eVAN – 43 wnioski, ale aż 150 w przygotowaniu

Do programu “eVAN” – na wsparcie zakupu elektrycznych samochodów dostawczych przez przedsiębiorców, złożono 43 wnioski. Łączna kwota dofinansowania wyniosła 2 293 507 zł. Jednak w tym przypadku aktywnych formularzy w miniony piątek było ponad 150. 

Dzięki programowi “eVAN” można otrzymać do 70 tysięcy złotych na zakup elektrycznego dostawczaka kategorii N1. Wysokość dopłaty może stanowić maksymalnie 30 procent kosztów kwalifikowanych w przypadku zakupu/leasingu oraz dodatkowe 50 proc. kosztów, lecz nie więcej niż 5 tys. zł za nabycie punktu ładowania o mocy do 22 kW. Do rozdysponowania przewidziano 70 mln zł.

“Koliber” dla elektrotaksówek

Trzeci program adresowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw, które chciały zakupić pojazdy z przeznaczeniem na przewóz osób w transporcie drogowym. Pula dotacji wynosi w tym przypadku 40 mln złotych. Beneficjent programu może liczyć na maksymalnie 25 tys. zł dotacji, przy maksymalnych kosztach kwalifikowanych w wysokości 150 tys. złotych. W tym wariancie możliwe też jest otrzymanie pożyczki. 

W tym przypadku, choć do piątku NFOŚiGW nie otrzymał żadnych gotowych wniosków, to w przygotowaniu było ich 20. 

Na jeden samochód w kategorii M1 (zakup lub leasing) przypada jeden punkt ładowania domowego, typu wall box. Zarówno w “Kolibrze” jak i “eVAN-ie” do kosztów kwalifikowanych zaliczają się te poniesione po 1 stycznia br. 

I nabór we wszystkich programach przewidziano do 31 lipca – jak podaje PAP – albo do wyczerpania środków.

PAP

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.