Wiadomości OZE Kolejne hybrydowe autobusy Volvo trafią do polskiego miasta 28 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Kolejne hybrydowe autobusy Volvo trafią do polskiego miasta 28 sierpnia 2017 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Volvo Polska dostarczy dwa hybrydowe autobusy Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej w Świerklańcu. Reklama PKM Świerklaniec rozstrzygnęło przetarg na dostawę dwóch miejskich autobusów hybrydowych, wybierając ofertę firmy Volvo. Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy mają być zasilane silnikiem diesla i elektrycznym, odzyskiwać energię konieczną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania, mieć między 8,5 a 10,7 metra długości i pomieścić co najmniej 60 pasażerów, z czego 25 proc. na miejscach siedzących. Ponadto muszą być wyposażone w dwa miejsca dla pasażerów niepełnosprawnych, dostępne z nisko opuszczonej podłogi. Takie parametry spełniają miejskie autobusy hybrydowe Volvo serii 7900. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. Autobusy hybrydowe Volvo trafią do PKM Świerklaniec w terminie do 150 dni od daty złożenia zamówienia – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki firmy, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. Dotychczas sprzedano ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie. Warto wspomnieć, że PKM Świerklaniec to pierwszy w Polsce operator komunikacji miejskiej użytkujący miejskie autobusy hybrydowe Volvo – pierwsze cztery takie pojazdy spółka kupiła w roku 2014. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.