Wiadomości OZE Komisja Europejska chce obniżyć górny limit emisji dwutlenku węgla przez samochody 16 listopada 2017 Wiadomości OZE Komisja Europejska chce obniżyć górny limit emisji dwutlenku węgla przez samochody 16 listopada 2017 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Biuro prasowe Komisji Europejskiej poinformowało o propozycji zaostrzenia norm dla samochodów osobowych i dostawczych, dotyczących emisji dwutlenku węgla. Zgodnie z założeniami projektu Komisji Europejskiej ilość dwutlenku węgla generowanego przez nowe samochody musiałaby być zredukowana o 30% do roku 2030 i o 15% do roku 2025 w porównaniu do limitu emisji z roku 2021. Reklama Normy obowiązujące od 2015 roku określają limit emisji dla pojazdów osobowych na 130 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Wskaźnik ten będzie musiał ulec obniżeniu do poziomu 95 gramów już niebawem, bo w roku 2021. Propozycje Komisji Europejskiej przewidują ponadto, że za każdy gram dwutlenku węgla powyżej ustalonego limitu obowiązywałaby kara 95 euro od każdego nowego pojazdu zarejestrowanego na terytorium UE. Na propozycje przedstawione przez Komisję Europejską sceptycznie zareagowało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, które uznało je za nierealistyczne i trudne do spełnienia. Ponadto w dokumencie jest mowa o przeznaczeniu 800 milionów euro na rozwój infrastruktury dla samochodów napędzanych paliwami alternatywnymi, w tym również dla pojazdów elektrycznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.