Elektromobilność Kompaktowe elektryki w paryskim szyku03 września 2020 Elektromobilność Kompaktowe elektryki w paryskim szyku03 września 2020Przeczytaj także Elektromobilność Ładowanie samochodu elektrycznego. W 10 minut zwiększysz zasięg nawet o 160 kilometrów Shell i Volkswagen na początku maja uruchomiły w Getyndze pierwszą stację ładowania Elli Flexpole. Urządzenie ma dużą moc, co pozwala na błyskawiczne ładowanie samochodu elektrycznego. Fotowoltaika Ukraina zbudowała elektrownię wiatrową w czasie wojny. To symbol antyrosyjskiego oporu OZE stały się symbolem oporu. Ukraina ukończyła pierwszy etap budowy farmy wiatrowej w trakcie trwającego konfliktu zbrojnego. Tyligulska Elektrownia Wiatrowa jest zlokalizowana 100 km od linii frontu. Na ten moment może zasilić nawet 200 000 gospodarstw domowych roczniej, a w przyszłości ma być największą tego typu instalacją w całej Europie Wschodniej. Jak wyglądała budowa w elektrowni wiatrowej w trakcie wojny? Pierwsze 20 sztuk najmniejszego elektrycznego Citroena wyjechało na ulice Paryża. Samochody zostały udostępnione w usłudze carsharingu Free2Move przez jeden z największych światowych koncernów motoryzacyjnych PSA.Przyjaciel mieszkańcówFrancuski w pełni elektryczny mikro-samochód o nazwie Ami (z francuskiego przyjaciel) poznaliśmy w marcu tego roku. Od początku producenci zapowiadali, że będzie przeznaczony do usługi carsharing. Obietnica została spełniona. Pierwsza dwudziestka Citroenów jest już dostępna w aplikacji. To komfortowe auto, którym mogą poruszać się dwie osoby. Osiąga maksymalną prędkość 45 km/godz. Koszt wypożyczenia to 0,39 € za minutę, 18 € za pierwszą godzinę (następnie 9 € za godzinę) i 60 € za dzień. Przy miesięcznym abonamencie w wysokości 9,90 €, koszt wynajmu wynosi 0,26 € za minutę, 12 € za godzinę (6 € za godzinę) i 40 € za dzień. Samochody są codziennie ładowane i konserwowane.Oryginalne projektySamochody zostały zaprojektowane z myślą o mieście i jego mieszkańcach. Pierwszą dwudziestkę mikro-citroenów pomalowano w charakterystyczne barwy nawiązujące do symboliki każdej z dwudziestu dzielnic francuskiej stolicy, m.in.: Pigalle, Montmartre, Belleville, Saint-Germain des Prés, Marais. Pomysł ma ukazywać różnorodność Paryża, a inspiracją były rozmowy z samymi mieszkańcami. Wśród tych osób są m.in. David Twose, malarz z Montmartre; Maria Romualdo, zarządca kamienicy w Pigalle czy Martine Fabrègue, pracująca w schronisku młodzieżowym „Les Piaules” w Belleville. Tysiące aut elektrycznych znikną z Paryża. To także lekcja dla PolskiWybierz i jedźParyż jest jedną z najbardziej zatłoczonych europejskich stolic. W czerwcu z miasta zniknęły elektryczne auta dostarczane przez najsłynniejszy system carsharingu na świecie Autolib. Do wykorzystania pozostało kilkaset stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Na reakcję nie trzeba było długo czekać. W tej chwili paryżanie mogą wybrać odpowiedni dla siebie środek transportu – Smarta od ShareNow, Zoe z usługi Zity, Citroena C-Zero od Free2Move. Do tej kolekcji dołączył Citroen Ami.Źródło: free2move.com, fr-media.citroen.com Fot. © Citroën Communication / DR Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.