Elektromobilność Kompaktowe elektryki w paryskim szyku 03 września 2020 Elektromobilność Kompaktowe elektryki w paryskim szyku 03 września 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Pierwsze 20 sztuk najmniejszego elektrycznego Citroena wyjechało na ulice Paryża. Samochody zostały udostępnione w usłudze carsharingu Free2Move przez jeden z największych światowych koncernów motoryzacyjnych PSA. Reklama Przyjaciel mieszkańców Francuski w pełni elektryczny mikro-samochód o nazwie Ami (z francuskiego przyjaciel) poznaliśmy w marcu tego roku. Od początku producenci zapowiadali, że będzie przeznaczony do usługi carsharing. Obietnica została spełniona. Pierwsza dwudziestka Citroenów jest już dostępna w aplikacji. To komfortowe auto, którym mogą poruszać się dwie osoby. Osiąga maksymalną prędkość 45 km/godz. Koszt wypożyczenia to 0,39 € za minutę, 18 € za pierwszą godzinę (następnie 9 € za godzinę) i 60 € za dzień. Przy miesięcznym abonamencie w wysokości 9,90 €, koszt wynajmu wynosi 0,26 € za minutę, 12 € za godzinę (6 € za godzinę) i 40 € za dzień. Samochody są codziennie ładowane i konserwowane. Oryginalne projekty Samochody zostały zaprojektowane z myślą o mieście i jego mieszkańcach. Pierwszą dwudziestkę mikro-citroenów pomalowano w charakterystyczne barwy nawiązujące do symboliki każdej z dwudziestu dzielnic francuskiej stolicy, m.in.: Pigalle, Montmartre, Belleville, Saint-Germain des Prés, Marais. Pomysł ma ukazywać różnorodność Paryża, a inspiracją były rozmowy z samymi mieszkańcami. Wśród tych osób są m.in. David Twose, malarz z Montmartre; Maria Romualdo, zarządca kamienicy w Pigalle czy Martine Fabrègue, pracująca w schronisku młodzieżowym „Les Piaules” w Belleville. Tysiące aut elektrycznych znikną z Paryża. To także lekcja dla Polski Wybierz i jedź Paryż jest jedną z najbardziej zatłoczonych europejskich stolic. W czerwcu z miasta zniknęły elektryczne auta dostarczane przez najsłynniejszy system carsharingu na świecie Autolib. Do wykorzystania pozostało kilkaset stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Na reakcję nie trzeba było długo czekać. W tej chwili paryżanie mogą wybrać odpowiedni dla siebie środek transportu – Smarta od ShareNow, Zoe z usługi Zity, Citroena C-Zero od Free2Move. Do tej kolekcji dołączył Citroen Ami. Źródło: free2move.com, fr-media.citroen.com Fot. © Citroën Communication / DR Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.