Elektromobilność Ładowarka do samochodów elektrycznych zamontowana w słupie oświetleniowym 28 stycznia 2021 Elektromobilność Ładowarka do samochodów elektrycznych zamontowana w słupie oświetleniowym 28 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. W Polsce infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych ciągle nie jest wystarczająca. Jednym ze sposobów na rozwój sieci punktów ładowania mogą być słupy oświetleniowe z wmontowaną ładowarką. Konstrukcją takich urządzeń zajmuje się grupa ROSA. Reklama Modernizacja oświetlenia Zgodnie z założeniami idei smart city, w Polsce od kilku lat trwa modernizacja oświetlenia ulicznego i wymiana na oprawy LED. Niedawno pisaliśmy o działaniach podejmowanych w Rudzie Śląskiej. Setki nowych LED-ów na ulicach Rudy Śląskiej Oświetlenie ledowe zużywa znacznie mniej energii niż tradycyjne, dzięki czemu powstaje możliwość wykorzystania mocy z przyłącza do zasilania innych urządzeń. – Ilość słupów oświetleniowych w polskich miastach i gminach jest wystarczająca, by stworzyć bazę łatwo dostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych na osiedlach mieszkaniowych, na parkingach miejskich oraz w miejscach postojowych zlokalizowanych na trasach – komentuje Stanisław Rosa, właściciel grupy ROSA. Bardziej dostępne i proste w instalacji Słup oświetleniowy z ładowarką jest znacznie szybszą, tańszą i prostszą inwestycją niż tradycyjna stacja ładowania. Ponadto można zlokalizować go w miejscach łatwo dostępnych dla kierowcy przez większą część doby, np. na osiedlu mieszkaniowym lub przy blokowisku. Biorąc pod uwagę ostatnie wyniki badań naukowców z Massachusetts Institute of Technology, jest to wyjątkowo istotna cecha. Ponadto stacja ładowania zamontowana w słupie oświetleniowym korzysta z już istniejącego przyłącza. Dzięki temu nie trzeba ponosić kolejnego dodatkowego kosztu, jakim jest koszt nowego przyłącza. Montaż ładowarki polega jedynie na wymianie starego słupa na nowy z rozszerzoną funkcją, dlatego nie jest konieczne zgłoszenie robót budowlanych, czy wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. Ładowanie samochodu w godzinę SAL EV jest słupem oświetleniowym z ładowarką, zaprojektowanym przez firmę ROSA. Ma on ok. 6-10 metrów wysokości i został poddany procesowi anodowania, co powoduje, że nie ulega korozji. Jest dostępny w dziesięciu kolorach i zakończony oprawą LED. Zamontowana stacja ładowania o mocy od 7,4kW do 22kW pozwala na naładowanie akumulatora do poziomu niezbędnego do pokonania 100 km w jedną godzinę. Taka moc ładowarek jest najbardziej powszechna i zalecana przez producentów samochodów, ponieważ wydłużają one żywotność akumulatora. Fot. ROSA Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.