Elektromobilność Licznik elektromobilności: pierwsze samochody wodorowe w Polsce 14 maja 2021 Elektromobilność Licznik elektromobilności: pierwsze samochody wodorowe w Polsce 14 maja 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych opublikowało kolejny raport na temat elektromobilności w Polsce. Pod koniec kwietnia po polskich drogach jeździło prawie 24 tysiące elektrycznych samochodów osobowych. Reklama Elektromobilność na kilku frontach Pod koniec kwietnia 2021 roku w Polsce było zarejestrowanych łącznie 23 834 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Nieco ponad połowę stanowiły hybrydy typu plug-in (50,32%, czyli 11 993 sztuki). Za resztę odpowiadały pojazdy w pełni elektryczne (49,68%, czyli 11 841 sztuki). Ale elektromobilność to nie tylko osobówki. Wzrost widzimy również w przypadku samochodów dostawczych i ciężarowych. Ich łączna flota liczyła 899 pojazdów. Natomiast park autobusów elektrycznych powiększył się o 52 sztuki. Obecnie po miastach Polski kursują 484 elektrobusy. Elektromobilność według Hondy wykracza poza napęd elektryczny Więcej stacji ładowania Rozwój elektromobilności obserwujemy także w zakresie infrastruktury ładowania. W ciągu miesiąca przybyło 31 nowych ogólnodostępnych stacji ładowania. Ich liczba wynosi teraz 1 456. Nadal większą część z nich stanowią wolne ładowarki prądu przemiennego (67%). Pozostałe to stacje ładowania prądem stałym (33%). Znamy operatorów stacji ładowania dla kolejnych miast Debiut wodoru na polskim rynku Po raz pierwszy w Polsce zarejestrowano również sześć samochodów wodorowych. Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, uważa, że to ogólnoeuropejski trend związany z odbudową gospodarki po pandemii. – Szkoda, że w Krajowym Planie Odbudowy […] na niskoemisyjną motoryzację przeznaczono zaledwie nieco ponad miliard euro. Pieniądze te zasilą głównie komunikację publiczną i budowę stacji ładowania dla autobusów – twierdzi Faryś, i dodaje: – Warto byłoby wzorem innych krajów europejskich przeznaczyć na rozwój niskoemisyjnego transportu oraz produkcji pojazdów i baterii znacznie większe środki, podobnie jak ma to miejsce w innych krajach UE, gdzie na ten cel przeznaczono nawet po kilkanaście miliardów euro. Źródło: pspa.com.pl Fot. Charlotte Stowe / Unsplash Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.