Panele fotowoltaiczne na dachach kolejnej sieci sklepów

Coraz więcej firm przyłącza się do działań na rzecz ochrony środowiska. Niektóre z nich kupują prąd wytwarzany ze źródeł odnawialnych, inne z kolei inwestują we własne panele fotowoltaiczne. Do tej drugiej grupy dołączyła ostatnio Castorama. 

Mniej dwutlenku węgla, mniej wydatków

W połowie marca Castorama rozpoczęła program pilotażowy związany z montowaniem paneli na dachach sklepów. Własną instalację fotowoltaiczną posiada już placówka w Zamościu. Sklep nie tylko generuje energię na własne potrzeby, ale także wysyła ją do sieci. 

Mamy w planach rozwój instalacji PV na wybranych sklepach o najlepszych warunkach lokalizacyjnych i nasłonecznienia. Obecnie przygotowujemy projekty i prowadzimy rozmowy z dostawcami instalacji – powiedział Sławomir Miłosz, dyrektor ds. technicznych Castorama Polska. 

Jak twierdzi Miłosz, fotowoltaika pozwala zmniejszyć nie tylko emisję dwutlenku węgla, ale również koszty energii. 

Wspólne działania dla Ziemi

Castorama organizuje również akcje promujące postawy proekologiczne. Przykładem takich działań jest odbywająca się każdego roku akcja “Kwiaty za elektrograty”. Podczas jej trwania klienci, w zamian za przyniesione do sklepów Castoramy elektrośmieci, otrzymują sadzonki kwiatów. W 2019 roku udało się zebrać 195 ton, a w 2020 – 612. W tegorocznej edycji klienci zebrali łącznie prawie 300 ton elektrośmieci. 

Źródło i foto: castorama.pl