Świat Lwów stawia na elektromobilność 23 stycznia 2018 Świat Lwów stawia na elektromobilność 23 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Komitet wykonawczy Lwowskiej Rady Miejskiej zatwierdził koncepcję rozwoju transportu elektrycznego. Zgodnie z założeniami do 2025 roku co piąty rejestrowany w mieście pojazd będzie posiadał napęd elektryczny. Program Rozwoju Pojazdów Elektrycznych Miasta Lwów zostanie przekazany do rozpatrzenia Radzie Miasta. Według danych regionalnej delegatury ukraińskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w kwietniu 2017 roku we Lwowie było zarejestrowanych jedynie dziewięćdziesiąt pojazdów elektrycznych i osiemdziesiąt samochodów z napędem hybrydowym. Publicznie dostępnych jest szesnaście punktów ładowania oraz dwadzieścia trzy komercyjne. We Lwowie znajduje się ponad około sto pięćdziesiąt tysięcy pojazdów, w tym jedenaście tysięcy ciężarówek i ponad sześćset autobusów. Rocznie te pojazdy zużywają ponad dwieście pięćdziesiąt tysięcy ton paliwa. Reklama Z przeprowadzonych badań wynika, że głównym źródłem zanieczyszczenia powietrza we Lwowie jest transport. Z tego powodu miasto chce postawić na rozwój transportu elektrycznego. Zgodnie z założeniami do 2025 roku ilość samochodów elektrycznych ma wzrosnąć o dwadzieścia procent. Natomiast udział elektrycznych pojazdów we flocie transportu publicznego ma osiągnąć poziom czterdziestu procent. Jednocześnie rozwinięta zostanie infrastruktura ładowania, tak aby odległość między punktami pozwoliła na pokonanie jej w piętnaście minut piechotą. Ponadto władze Lwowa chcą postawić na promocję transportu elektrycznego. Według danych AUTO-Consulting flota samochodów elektrycznych na Ukrainie przekroczyła cztery tysiące pojazdów. Przypuszcza się, że ceny samochodów elektrycznych przy takim stanie rozwoju elektromobilności na Ukrainie obniżą się o 17–20 procent. Na początku 2017 roku ukraiński resort infrastruktury poinformował, że rozważa własną produkcję pojazdów elektrycznych na Ukrainie. Potencjalnymi inwestorami są: Hyundai, Toyota, Suzuki, Nissan oraz Fiat. Więcej informacji w artykule: Sprzedaż samochodów na Ukrainie w 2017 roku wzrosła dwukrotnie. Źródło: Rada Miasta Lwowa, Elektrovesti.net Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.