Świat Lwów stawia na elektromobilność 23 stycznia 2018 Świat Lwów stawia na elektromobilność 23 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Komitet wykonawczy Lwowskiej Rady Miejskiej zatwierdził koncepcję rozwoju transportu elektrycznego. Zgodnie z założeniami do 2025 roku co piąty rejestrowany w mieście pojazd będzie posiadał napęd elektryczny. Program Rozwoju Pojazdów Elektrycznych Miasta Lwów zostanie przekazany do rozpatrzenia Radzie Miasta. Według danych regionalnej delegatury ukraińskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w kwietniu 2017 roku we Lwowie było zarejestrowanych jedynie dziewięćdziesiąt pojazdów elektrycznych i osiemdziesiąt samochodów z napędem hybrydowym. Publicznie dostępnych jest szesnaście punktów ładowania oraz dwadzieścia trzy komercyjne. We Lwowie znajduje się ponad około sto pięćdziesiąt tysięcy pojazdów, w tym jedenaście tysięcy ciężarówek i ponad sześćset autobusów. Rocznie te pojazdy zużywają ponad dwieście pięćdziesiąt tysięcy ton paliwa. Reklama Z przeprowadzonych badań wynika, że głównym źródłem zanieczyszczenia powietrza we Lwowie jest transport. Z tego powodu miasto chce postawić na rozwój transportu elektrycznego. Zgodnie z założeniami do 2025 roku ilość samochodów elektrycznych ma wzrosnąć o dwadzieścia procent. Natomiast udział elektrycznych pojazdów we flocie transportu publicznego ma osiągnąć poziom czterdziestu procent. Jednocześnie rozwinięta zostanie infrastruktura ładowania, tak aby odległość między punktami pozwoliła na pokonanie jej w piętnaście minut piechotą. Ponadto władze Lwowa chcą postawić na promocję transportu elektrycznego. Według danych AUTO-Consulting flota samochodów elektrycznych na Ukrainie przekroczyła cztery tysiące pojazdów. Przypuszcza się, że ceny samochodów elektrycznych przy takim stanie rozwoju elektromobilności na Ukrainie obniżą się o 17–20 procent. Na początku 2017 roku ukraiński resort infrastruktury poinformował, że rozważa własną produkcję pojazdów elektrycznych na Ukrainie. Potencjalnymi inwestorami są: Hyundai, Toyota, Suzuki, Nissan oraz Fiat. Więcej informacji w artykule: Sprzedaż samochodów na Ukrainie w 2017 roku wzrosła dwukrotnie. Źródło: Rada Miasta Lwowa, Elektrovesti.net Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.