Eko styl życia Marki, które zazieleniają czarny piątek27 listopada 2020 Eko styl życia Marki, które zazieleniają czarny piątek27 listopada 2020Przeczytaj także Eko styl życia Ekologiczny ogródek w 5 krokach Wiosna to czas siania, sadzenia i porządkowania przydomowych lub też balkonowych ogródków. Podpowiadamy, co zrobić, aby amatorskie ogrodnictwo było niedrogie, przyjemne i przyjazne dla natury. Eko styl życia Użądlenie zmieniło jej życie. Dziś zachęca do ochrony pszczół Sarah Red-Laird jest założycielką i dyrektorką organizacji Bee Girl, która zajmuje się edukacją i ochroną pszczół. Już jako dziecko fascynowała się tymi owadami. Jak sama wspomina jej historia z pszczołami rozpoczęła się od … użądlenia. Jeśli z każdej strony atakują Cię komunikaty – 2 w cenie 1, trzecia rzecz gratis, 30, 40, 50% obniżki to wiedz, że nadszedł czarny piątek, czyli święto konsumpcjonizmu. Z roku na rok przybywa jednak firm, które w mniejszym lub większym stopniu bojkotują Black Friday i zadają konsumentom pytanie: czy na pewno potrzebujesz kolejnej rzeczy?Rosnący z roku na rok rynek fast fashion szkodzi środowisku. Produkcja odzieży odpowiada za 10% emisji CO2. A to nie wszystko, bo używane chemikalia zanieczyszczają wodę i szkodzą pracownikom szwalni. Z tymi faktami warto zestawić informację, że Polacy wyrzucają ponad 2,5 mln tekstyliów każdego roku. Wiele z nich nadaje się do ponownego wykorzystania. Marnotrawstwo i nieodpowiedzialne użytkowanie rzeczy to z pewnością jedna z naszych wad. A wyrzucaniu sprzyjają sezonowe obniżki. Skoro można kupić coś za połowę ceny to po co naprawiać? Skoro mogę kupić trzy rzeczy w cenie jednego, to stare po prostu wyrzucę? Black Friday to prawdziwe święto konsumpcjonizmu i marnotrawstwa. Na szczęście każdego roku coraz więcej firm, marek, jak i samych konsumentów mówi „stop” bezmyślnemu kupowaniu. Warto się zatrzymać i zastanowić czy na pewno danej rzeczy potrzebuję. A jeśli już kupujemy to najlepiej produkty dobre jakościowo lub rzeczy z drugiej ręki. Poniżej przykłady marek, które wyraźnie komunikują – kupuj odpowiedzialnie i proponują odpowiedzialne rozwiązania!Spis treści Organic BasicAttiqCumulusSakwabagOrganic BasicMarka bielizny i odzieży sportowej produkowanej z bawełny organicznej i materiałów pochodzących z recyklingu jest mocno zaangażowana w promowanie etycznej produkcji. Na stronie firmy znajdziemy 26 powodów, dla których warto walczyć o zrównoważoną modę, w której nie ma miejsca na chemikalia, złej jakości materiały czy wykorzystywanie pracowników. Podczas ubiegłorocznego Black Friday za każde złożone zamówienie marka zobowiązała się wyłowić z miejskich wód (w Kopenhadze, Amsterdamie, Paryżu) 30 kg śmieci. W tym roku na swoim fanpage pisze, że za każde zakupy 10 euro przekaże na WWF w celu odnawiania pól bawełny. AttiqPolska marka produkująca odzież sportową postanowiła w tym roku nie oferować swoim klientom zniżek i rabatów.– Naszą filozofią nie jest, abyś robił pochopne zakupy. […] Zamiast tego usiądź spokojnie i pomyśl kilkanaście minut czy na pewno są Ci potrzebne nowe koszulki, bluzy. Jeżeli tak, to równie dobrze możesz je kupić w innym terminie, bez napinki i dobrze przemyślane. W Attiq konsekwentnie opieramy się szalonemu konsumpcjonizmowi i proponujemy coś innego – czytamy w poście na fanpage. Firma zachęca klientów, by, zamiast kupować, naprawiali i odnawiali. Co więcej, oferuje w tym zakresie swoją pomoc. Wystarczy odesłać uszkodzony lub nieużywany produkt kupiony w Attiq. – Naprawimy dla Ciebie uszkodzony zamek, popruty szew i postaramy się zamaskować dziury, które mogły powstać np. podczas upadku. I znów zrobimy to dla Ciebie zupełnie za darmo. Sprawi nam to dużo radości, że nasza odzież wróci do gry.CumulusAkcję reparację przy okazji Black Friday organizowała też inna polska marka z produktami outdorowymi Cumulus. Dwa lata temu w ramach inicjatywy „Napraw nie kupuj” nowe outdoorowe życie zyskało prawie 200 przedmiotów, które ekipa firmy naprawiała prawie 400 godzin. Rok temu marka podjęła współpracę z organizacją 1% for the Planet i tym samym zdecydowała się przekazywać 1% przychodów na działania mające na celu ochronę przyrody. W tym roku zaprasza na Garage Sale, w ramach którego wyprzedaje produkty z magazynów, a całkowity dochód ze sprzedaży przeznacza na projekt „Powstrzymaj ALPY przed staniem się plastikowymi górami ” (Stop the ALPs becoming Plastic Mountains).*– Zróbmy razem porządek! To jedyna taka okazja, by kupić pełnowartościowy, nowy sprzęt i jednocześnie pomóc chronić środowisko – piszą na fanpage.SakwabagRodzinna firma produkująca wielorazowe, ekologiczne woreczki na owoce i warzywa w ubiegłym roku podczas Black Friday i Mikołajków cały koszt wysyłek kurierskich za zamówienia przekazywała na rzecz ratowania ekosystemów morskich. Wszystko w ramach współpracy z Fundacją MARE.– Jeśli planujecie kupić w internecie produkty w duchu #lesswaste, to teraz jest okazja, aby mimochodem wesprzeć szczytny cel. Jeśli macie już wszystko, czego potrzebujecie, możecie po prostu wpłacić drobną kwotę na tę lub inną fundację, która z Wami najlepiej rezonuje – zachęcała marka.To tylko kilka przykładów firm, które postanowiły zazielenić „czarny piątek”. Znasz inne? Podziel się w komentarzu.* Wszystkie wystawione w ramach akcji produkty zostały sprzedane w ciągu dwóch godzin od startu!Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.