Prawa zwierząt Mięso? Tak, ale z laboratorium. Największe firmy już w nie zainwestowały 15 lipca 2021 Prawa zwierząt Mięso? Tak, ale z laboratorium. Największe firmy już w nie zainwestowały 15 lipca 2021 Przeczytaj także Prawa zwierząt Tuńczyk błękitnopłetwy – uratowany przed wyginięciem, stanie się ofiarą zmian klimatu? Tuńczyk błękitnopłetwy to ryba, która cudem została uratowana przed całkowitym wyginięciem. Teraz zmaga się ze skutkami zmian klimatu, które zmuszają ją do zmiany tras migracyjnych. Czy najdroższa ryba świata będzie jedną z wielu ofiar rosnącej temperatury? Prawa zwierząt Zwierzę to nie prezent na święta. Jak Polacy porzucają zwierzęta Chociaż najwięcej zwierząt jest porzucanych w okresie wakacji, to jednak co roku powraca temat zwierząt podarowanych na prezent pod choinkę. Mimo kampanii uświadamiających i apelujących, że nie jest to dobry pomysł, to jednak nadal nie brakuje chętnych na zakup zwierzaka na prezent świąteczny. Tylko że bardzo często taki “prezent” okazuje się towarzyszem jedynie na chwilę… Gigantyczne firmy z sektora produkcji żywności oraz napojów (m.in. PepsiCo, Nestlé) zainwestowały w branżę mięsa hodowanego w laboratorium bez udziału i cierpienia zwierząt. Reklama Spis treści ToggleBez krwiNestlé i Future MeatCo planują giganci?Trend roślinny Bez krwi Czyste i hodowane mięso to określenia, jakich używa się w rewolucyjnym rozwiązaniu, które, jak sądzą liczni eksperci, ma szansę uratować świat przed degradacją ekosystemów i katastrofą klimatyczną, a miliardy zwierząt rocznie przed cierpieniem i śmiercią w rzeźni. – Poprosiłam moją siostrzenicę, która studiuje w Berkeley, aby odbyła staż w jednej z tych [red. firm zajmujących się hodowlą laboratoryjnego mięsa], przedsiębiorstw, tak, aby w przyszłości, gdy świat się już zmieni i zwierzęta nie będą już zabijane na mięso, mogła spojrzeć wstecz i poczuć satysfakcję, że stanowiła maleńką część tego procesu – mówiła w 2015 roku Maneka Gandhi, członkini indyjskiej rady ministrów. Teraz, po 6 latach produkty z mięsem, ale laboratoryjnym i połączone z białkiem roślinnym zdobyły sławę na całym świecie, a ogromne firmy już inwestują w tę przyszłościową branżę. Historia mięsa wyhodowanego w laboratorium – rewolucja trwa Nestlé i Future Meat Gigant spożywczy Nestlé podjął współpracę z izraelskim startupem Future Meat, który już teraz posiada koncesję na sprzedaż mięsa laboratoryjnego. Startup opracowuje mięso z hodowli komórkowej. Nestlé ma najprawdopodobniej pracować nad produktami, które w składzie mają czyste mięso oraz składniki roślinne. Czy Nestlé widzi w tym sektorze szansę na biznes? Z pewnością tak, a dodatkowo może zjednać sobie tym zwrotem grono zwolenników, którzy myślą o dobrostanie zwierząt i klimacie. Poznaj historię praw zwierząt. Co planują giganci? Amerykańska firma Cargill inwestuje w firmę Puris, produkującą białko z grochu oraz w Memphis Meats i Aleph Farms, które pracują nad mięsami z hodowli komórkowej. Nestlé już teraz oferuje gamę produktów roślinnych na bazie roślinnych białek i inwestuje w mięso wyhodowane z komórki. Mięso laboratoryjne dla psów i kotów…oraz zwolenników zwierząt PepsiCo współpracuje z roślinnym Beyond Meat. Joint venture PLANeT Partnership chce produkować przekąski i napoje na bazie białek roślinnych. ADM inwestuje w czyste mięso laboratoryjne, a gigant Unilever chce zarobić miliard dolarów w ciągu 7 lat wyłącznie na produktach wegańskich. Firma zainwestowała też w Vegetarian Butcher, producenta mięsa z roślin. Trend roślinny Zdaniem analityków zainteresowanie czystym mięsem będzie wzrastać. Międzynarodowa firma consultingowa Kearney przewiduje, że do 2040 alternatywy dla białek pochodzenia zwierzęcego, czyli produkty roślinne oraz komórki wyhodowane w laboratorium, będą stanowiły ok. 1/3 światowego rynku białka. Trend roślinny jest widoczny na całym świecie. W Polsce wiele firm znanych z produkcji produktów odzwierzęcych zwróciło się w kierunku roślinnych alternatyw. – […] Przez bardzo długi czas produkcja mięsa ze zwierząt była gwarancją zysków i rozwoju, obecnie jest to ryzykowna strategia, która nie będzie się długofalowo opłacać. Mamy nadzieję na to, że coraz więcej polskich firm również będzie rozwijało swoją roślinną produkcję – OSM Łowicz, Olewnik, Sokołów, Tarczyński i Bakoma już dają dobry przykład – komentuje Dobrosława Gogłoza, Head of Strategy w agencji All Hands. źródło: mat. prasowe Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.