Świat Nadchodzi koniec z samochodami spalinowymi! 15 października 2016 Świat Nadchodzi koniec z samochodami spalinowymi! 15 października 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Niemcy, Holandia i Norwegia to kraje, które postanowiły radykalnie wziąć się za redukcję emisji CO2 do atmosfery. Drogą do tego ma być zakaz rejestracji samochodów posiadających silnik spalinowy. Reklama Według nowerskiego dziennika Dagens Næringsliv, można było się dowiedzieć, że doszło do porozumienia w świecie polityki dotyczącego zakazu sprzedaży samochodów spalinowych od 2025 roku. Chwilę później, dziennik DN podał, że jest to nie prawda i planuje się tylko ograniczenie szkodliwych emisji do atmosfery, ale nie koniecznie poprzez zakazy sugerowane w transporcie. Zaleca się kupowanie samochodów niskoemisyjnych bądź zeroemisyjnych. Pomysł z usunięciem nie przeszedł, ale moda na ekologiczne auta będzie trwać dalej, więc można spokojnie spekulować na temat tego, że dyskusja nad wprowadzeniem zakazu silników spalinowych wróci już niebawem. Europejskie państwo Holandia również zastanawia się nad wprowadzeniem tego typu zakazu. Holenderska Partia Pracy (PvdA) proponuje by od 2025 czyli za 9 lat, istniała tylko możliwość rejestracji wyłącznie aut zeroemisyjnych. Pomysł jest dosyć zaskakujący i odważny oraz bardzo nieopłacalny, szczególnie dla wielkich koncernów paliwowych. Na przykład dla jednego z największych koncernów jakim jest holenderski Shell. Holandia należy do „sojuszu” International Zero-Emission Vehicle Alliance, którego członkowie są zobowiązani do zastąpienia samochodów z silnikami spalinowymi: benzynowymi oraz Diesla, pojazdami elektrycznymi. Jest to postanowienie, które należy spełnić do 2050 roku. Do sojuszu International Zero-Emission Vehicle Alliance należą również miedzy innymi takie kraje jak Wielka Brytania, Norwegia, kilka stanów USA oraz Niemcy. Właśnie Niemcy zdeklarowali się ograniczyć emisję CO2 aż o 95% (!!!) do 2050 roku. Jak mówi wicepremier gospodarki Rainer Baake, osiągnięcie takiego celu nie będzie możliwe bez radykalnej rewolucji w transporcie. Według statystyk 20% gazów cieplarnianych pochodzi właśnie z transportu. Niemcy konkretnie i szybko działają by osiągnąć założone cele. Angela Merkel w maju bieżącego roku zatwierdziła projekt, który ma za zadanie zachęcić kierowców do kupna auta elektrycznego. Proponuje ona 4 tysiące euro dopłaty dla kupujących ekologiczny samochód oraz przeznacza 300 mln euro na rozbudowę potrzebnych stacji ładowania. Rozmowy na temat zatwierdzenia zakazu trwają . Czas pokaże kiedy zostanie on udokumentowany. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.