Elektromobilność Najszybszy prom elektryczny, który unosi się nad wodą 09 sierpnia 2022 Elektromobilność Najszybszy prom elektryczny, który unosi się nad wodą 09 sierpnia 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Wkrótce nad sztokholmskimi wodami będzie unosił się najszybszy prom elektryczny. Statek Candela ma dwie kluczowe zalety – znacząco zmniejsza emisje i czas przejazdu. Latający prom elektryczny może osiągnąć prędkość nawet 30 węzłów, ograniczając zanieczyszczenia o 95%. Reklama Spis treści Najszybszy prom elektryczny wypłynie na sztokholmskie wody Podróż niestraszna osobom z chorobą morską Czy prom elektryczny Candela pomoże obniżyć emisje miasta?Rewolucja sztokholmskiego transportu Najszybszy prom elektryczny wypłynie na sztokholmskie wody Candela P-12 to do tej pory najszybszy z promów elektrycznych, który znajduje się na rynku. Powyżej prędkości 18 węzłów statek będzie unosił się nad wodą, co pozwoli na zmniejszenie oporu i osiągnięcie większych prędkości – nawet do 30 węzłów. Najszybszym promem elektrycznym zainteresował się szwedzki rząd. W 2023 roku statek ma przewozić mieszkańców Sztokholmu po miejskich drogach wodnych. Candela może pomóc skrócić podróże osobom dojeżdżającym z przedmieść do centrum nawet o 50 minut dziennie. Candela P-12 mierzy prawie 12 metrów długości, waży 8,5 tony i jest w stanie pomieścić 30 pasażerów. Jej bateria ma pojemność 180 kWh i ładuje się w ciągu zaledwie godzinny. Największy statek transportowy z żaglami nowej generacji zredukuje emisje o 90% i pomoże wielorybom. Podróż niestraszna osobom z chorobą morską Producenci podkreślają, że podróż elektrycznym promemem będzie przypominać raczej nowoczesny pociąg niż łódź, dzięki możliwości unoszenia się ponad wodą. Nawet na wzburzonym morzu płynie cicho i płynnie, dzięki aktywnej stabilizacji elektronicznej, co oznacza, że jest bezpieczna dla osób z chorobą morską. Wnętrze elektrycznego promu Candela P-12. Źródło: candela.com Łódź unosi się nad wodą, dzięki trzem skrzydłom wykonanym z włókna węglowego, które działają podobnie do skrzydeł samolotu. Kiedy woda przepływa przez ich powierzchnię wytwarza się siła, która podnosi łódź do góry. Skrzydła są kontrolowane komputerowo do 100 razy na sekundę, aby utrzymać odpowiednią stabilność. Czy prom elektryczny Candela pomoże obniżyć emisje miasta? Najpopularniejszym środkiem transportu publicznego w Sztokholmie jest ruch morski – miasto składa się z wielu archipelagów i dróg wodnych. Jednak w większości na publiczną flotę składają się nieefektywne łodzie z silnikiem spalinowym. Producenci promu Candela utrzymują, że ten prom elektryczny jest czterokrotnie bardziej energooszczędny niż inne statki na rynku. Łódź zużywa nawet do 80% mniej energii niż konwencjonalne, zasilane paliwami statki. To sprawia, że jest bardziej ekologiczną opcją transportu niż autobus hybrydowy. W 100% zasilany energią słoneczną statek przechwytuje plastik z 1000 rzek Rewolucja sztokholmskiego transportu Elektryczny prom ma całkowicie zrewolucjonizować podróże wodne w Sztokholmie. Zamiast dużych, mieszczących 300 pasażerów i emitujących wiele CO2 statków, Candela proponuje inne rozwiązanie – mniejsze, elektryczne łodzie z częstszymi rozkładami jazdy. Zamiast dwóch tras dziennie, jak do tej pory, prom odpływałby od portów średnio co 11 minut. Źródło: candela.com, euronews.com Fot. główna: candela.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.