Elektromobilność Największa w Europie fabryka baterii do aut elektrycznych powstanie pod Wrocławiem 10 października 2016 Elektromobilność Największa w Europie fabryka baterii do aut elektrycznych powstanie pod Wrocławiem 10 października 2016 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Na terenie zarządzanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu TSSE EURO-PARK WISŁOSAN w Podstrefie Wrocław-Kobierzyce rozpoczęła się budowa fabryki baterii litowych do samochodów elektrycznych. Inwestorem jest LG Chem Ltd., koreański wiodący producent baterii, należący do grupy kapitałowej LG. Reklama Zgodnie z umową, LG Chem do końca 2018 roku zainwestuje blisko 1,3 mld złotych. Będzie to pierwsza fabryka masowej produkcji baterii litowych branży automotive w Europie. Chcemy sprawić, by polska fabryka baterii stała się mekką produkcji baterii do samochodów elektrycznych na cały świat – powiedział UB Lee, Prezes Spółki Energy Solutions, LG Chem. –Polska fabryka baterii, jako pierwsza fabryka produkcji masowej baterii litowych do samochodów elektrycznych w Europie, odegra istotną rolę w promowaniu przemysłu samochodów elektrycznych na tym kontynencie. Dołożymy wszelkich starań, aby ta fabryka stała się główną bazą produkcyjną baterii do samochodów elektrycznych – dodał. Nowa fabryka LG Chem, której uruchomienie produkcji planowane jest na II połowę 2017 roku, będzie miała powierzchnię 41 300 m2. Docelowo fabryka będzie produkować ponad 100 000 baterii rocznie, wyłącznie do samochodów elektrycznych o wysokiej wydajności, które będą mogły pokonywać dystans do 320 km na jednym ładowaniu. Z zadowoleniem przyjmujemy inwestycje Grupy LG na terenie zarządzanej przez nas specjalnej strefy ekonomicznej. Agencja Rozwoju Przemysłu, działając w ramach Grupy PFR, aktywnie uczestniczy w realizacji rządowego Planu Rozwoju Elektromobilności. Tworzymy warunki i wysyłamy impuls do polskiej branży motoryzacyjnej, żeby zajęła mocną pozycję na tym perspektywicznym rynku, co przełoży się na nowe miejsca pracy oraz wzrost innowacyjności w całej branży – podkreślił Marcin Chludziński, prezes ARP S.A. Branża motoryzacyjna jest jedną z najbardziej dochodowych gałęzi polskiej gospodarki, generuje najwyższe przychody ze sprzedaży za granicą, odpowiadając za 16% eksportu. Jej rozwój przekłada się jednocześnie na powstanie nowych miejsc pracy, ekspansję lokalnego rynku usług i rozwój regionu. Powstanie dużego zakładu przemysłu motoryzacyjnego przyczynia do znaczącego wzrostu dochodów lokalnych producentów i poddostawców. Każde miejsce pracy u głównego producenta to od trzech do pięciu miejsc pracy u dostawców Inwestycja LG w Polsce wpisuje się w Plan Rozwoju Elektromobilności. Rozpoczęcie w Polsce budowy unikalnej w skali europejskiej fabryki baterii do samochodów elektrycznych to krok w kierunku realizacji naszych zamierzeń. Liczymy, że inwestycja przyniesie wielostronne korzyści. –powiedział Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów – podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego. Źródło: Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.