Nestle zamieni plastik na ekologiczne opakowania

Agencja Reuters poinformowała o ambitnych celach jednego z czołowych koncernów spożywczych Nestle. Szwajcarska firma zobowiązała się we wtorek (10.04) do wprowadzenia do 2025 roku ekologicznych opakowań, nadających się do recyklingu, dla całego asortymentu koncernu.

Plastikowe odpady są jednym z największych problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem na świecie. Walka z nimi wymaga wspólnego podejścia”, wyjaśnił w oświadczeniu dyrektor wykonawczy Nestle, Mark Schneider.

Koncern chce skupić się przede wszystkim na wyeliminowaniu plastikowych produktów nie nadających się do recyklingu oraz na zachęcaniu do użytkowania opakowań, które zwiększą wzrost recyklingu i wyeliminują lub zmienią złożone składniki w opakowaniach. „Obecnie pracujemy nad zmianą kolorów używanych w naszych opakowaniach z tworzyw sztucznych. Jaśniejsze kolory są łatwiejsze do recyklingu”, wyjaśnił Duncan Pollar, ekspert Nestle ds. zrównoważonego rozwoju.

Europejskie państwa zwiększają wysiłki mające na celu zmniejszenie ilości odpadów składających się przeważnie z plastikowych tworzyw. Unijni regulatorzy chcą zwiększyć recykling plastiku, zwłaszcza w kontekście zakazu Chin dotyczącego importu śmieci zza granicy, który obowiązuje od początku 2018 roku.

Firmy żywnościowe także postanowiły walczyć z tym problemem. Agencja Reuters dla przykładu podaje sieć supermarketów Waitrose, która zobowiązała się do wprowadzenia zakazu stosowania jednorazowych, plastikowych filiżanek, używanych do picia kawy. W skali roku firma spodziewa się wyeliminowania 52 milionów plastikowych kubeczków, podczas gdy w całej Wielkiej Brytanii rocznie używanych jest około 2,5 miliarda tego rodzajów pojemników. Z kolei sieć Starbucks oferuje klientom rabaty na napoje, jeśli przyniosą do kawiarni np. własne kubki.

Największy rywal Nestle – koncern Unilever, w zeszłym tygodniu nawiązał współpracę z pionierami technologii, która umożliwia przekształcenie odpadów stworzonych z politereftalanu etylenu (PET) w opakowaniach do powtórnego użycia w sektorze żywności. Unilever już w 2017 roku zapowiedział wprowadzenie ekologicznych opakowań do 2025 roku.

Źródło: Reuters, BBC