Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Nissan liderem wśród samochodów elektrycznych i crossoverów w Polsce

nissan leaf 2018

Nissan liderem wśród samochodów elektrycznych i crossoverów w Polsce

Nissan zanotował w Polsce dwa znaczące sukcesy: zajął pozycję lidera wśród pojazdów elektrycznych oraz w segmencie crossoverów. W ostatnim przypadku przebił konkurenta zajmującego drugie miejsce o 1000 sprzedanych aut. Wygrana w dwóch znaczących kategoriach nie jest dla japońskiego koncernu niczym nowym, to powtórzenie wcześniejszych osiągnięć.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Japoński koncern w 2018 roku sprzedał łącznie 15 287 pojazdów. Ogromną popularnością cieszył się model Qashqai, znaczący wzrost sprzedaży zanotowano także u X-Trail.

Bestsellerowy Qashqai – główna „broń” Nissana

Qashqai został sprzedany w 8533 egzemplarzach, co daje wzrost sprzedaży o 5,8% w porównaniu z 2017 rokiem. Można oczekiwać, że liczby w 2019 rok będą jeszcze lepsze. Pod koniec ubiegłego roku do sprzedaży trafił Qashqai z nowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,3l, dostępnym w trzech konfiguracjach: 140 KM i 160 KM (z skrzynią biegów) oraz 160 KM (z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DCT). Nowy pojazd odznacza się obniżonym zużyciem paliwa i niższą emisją CO2. Sprzedaż X-Traila przy Qashqai wygląda niezbyt okazale (2466 sztuk), chociaż wrażenie robi aż 32,5% progres.

A co z branżą elektryczną?

W segmencie pojazdów o napędzie elektrycznym dużą popularnością cieszyła się generacja Nissan LEAF. W 2018 roku koncern sprzedał 269 egzemplarzy tego modelu. Łączna sprzedaż pojazdów elektrycznych objęła 296 sztuk (trzeba dodać 27 sztuk pojazdu dostawczego e-NV200). Udziały Nissana w polskim rynku pojazdów elektrycznych wyniosły 44%.

Nissan stawia jeszcze śmielsze kroki w branży elektrycznej, przyjmując zamówienia na nowe wersje modeli LEAF 3.ZERO oraz LEAF e+ 3.ZERO. Modyfikacje obejmują kolorystykę nadwozia oraz nowe kombinacje nadwozia dwukolorowego. Ponadto LEAF e+ 3.ZERO oferuje wydajniejszy akumulator o pojemności 62 kWh (poprzednie miały poj. 40 kWh), co pozwala na przejechanie dodatkowych 100 km na jednym ładowaniu.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.