Wiadomości OZE Nowe cła na rowery elektryczne importowane z Chin 24 lipca 2018 Wiadomości OZE Nowe cła na rowery elektryczne importowane z Chin 24 lipca 2018 Przeczytaj także Ekologia Woonerfy – czym są, skąd się wzięły, gdzie można je spotkać? Współczesne miasta przechodzą wiele istotnych zmian, związanych zarówno z chęcią zmniejszenia ich negatywnego wpływu na środowisko, jak również urbanizacyjnej sprawności i łatwości w poruszaniu się. Jedną z tego typu idei jest woonerf – specjalny typ ulicy, która przy okazji jest również deptakiem, parkingiem i miejscem spotkań mieszkańców. Czym dokładnie są woonerfy i w jaki sposób mogą poprawić jakość ruchu w mieście? Fotowoltaika Państwo zasilane w 100% ze słońca? To może być prawdą już w 2050 roku Według analizy badaczy z Australijskiego Uniwersytetu Narodowego, już w połowie tej dekady Indonezja może stać się krajem w całości zasilanym z energii słonecznej. Taka ocena wynika ze stale rozwijającej się ekonomii tego państwa, a także jego korzystnego umiejscowienia geograficznego. Umożliwia ono instalacje wielu wydajnych paneli słonecznych, a także magazynów energii w formie elektrowni szczytowo-pompowych. Unia Europejska podjęła decyzję o wprowadzeniu nowych ceł na rowery elektryczne importowane z Chin. Ma to być sposób na ograniczenie dumpingu motocyklowego w Europie. Kwota cła będzie określana indywidualnie dla każdej z firm i może wynosić od 21,8% do 83,6%. Reklama Producenci rowerów elektrycznych w Europie od dawna skarżyli się na nieuczciwe praktyki biznesowe w Chinach, gdzie firmy wykorzystują niskie koszty pracy, równie niskie marże i dofinansowywane materiały, aby eksportować e-rowery do Europy w możliwie najniższych cenach. Wielkość chińskiego eksportu rowerów elektrycznych do Unii Europejskiej wzrosła trzykrotnie w latach 2014-2017, a udział w rynku wzrósł do 35%. Tanie e-rowery z Chin to konkurencja, która utrudnia rozwój lokalnym producentom. Dlatego przedstawiciele Komisji Europejskiej (KE) sprawdzili chińskie firmy, takie jak: Giant, Bodo, Jinhua Vision i Suzhou Rununion, i podjęli decyzję o wprowadzeniu ceł. Nowe przepisy i taryfy dla producentów można znaleźć w oficjalnym raporcie KE. Decyzja KE budzi wiele kontrowersji w branży rowerów elektrycznych. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Rowerów opowiedziało się za nowymi regulacjami, które ich zdaniem pomogą wzmocnić lokalne firmy i zachęcić do wdrażania innowacji. Z drugiej strony stowarzyszenie UE Light Electric Vehicle wniosło już pozew przeciwko UE. Według Annick Roetynck, LEVA-EU Manager: „Sytuacja importerów jest niedopuszczalna. Niektórzy importerzy mają przesyłki oczekujące na morzu. Jeśli nie mogą ich wyładować i sprzedać, tracą swoje inwestycje. Jeżeli Komisja podejmie decyzję o poborze ceł z mocą wsteczną, importerzy mogą stracić wszystko. To już kara, zanim wydano werdykt. Chaos i niepewność wynikająca z tej bezpodstawnej procedury stanowią zagrożenie dla małych przedsiębiorstw i rozwijającego się rynku rowerów elektrycznych w Europie”. Nowe taryfy w Unii Europejskiej wchodzą w czasie, gdy Stany Zjednoczone przygotowują własne cła na eksport chińskich e-rowerów. Taka sytuacja na rynku międzynarodowym może radykalnie podnieść ceny tych pojazdów. EU joins the e-bike trade war with new tariffs to prevent Chinese electric bicycle dumping Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.