Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Warszawie – 25 stacji AC i DC

Przy jednym z warszawskich oddziałów firmy kurierskiej DPD Polska powstanie hub ładowania pojazdów elektrycznych. To dobra wiadomość dla stolicy, która wciąż zmaga się z problem niewystarczającej infrastruktury dla elektromobilności.

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Warszawie – 25 stacji AC i DC

Przy jednym z warszawskich oddziałów firmy kurierskiej DPD Polska powstanie hub ładowania pojazdów elektrycznych. To dobra wiadomość dla stolicy, która wciąż zmaga się z problem niewystarczającej infrastruktury dla elektromobilności.

Reklama

Hub ładowania pojazdów elektrycznych w Warszawie

Warszawa ma siódmą najmniejszą gęstość sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych wśród europejskich miast. Stolica ma łącznie tylko 68 stacji ładowania, ponad szesnaście razy mniej niż Berlin, który ma ich 1134.

Z tego powodu z  zadowoleniem można przyjąć informację, że liczba punktów ładowania w stolicy powiększy się o kolejnych 25 stacji DC oraz AC. Staną się one częścią w tzw. hubu ładowania.

Realizacja projektu w takim wymiarze to pionierskie wdrożenie na rynku. Zastosowany przez Elocity system priorytetyzuje ładowanie według zaprogramowanych scenariuszy, ułatwiając dostosowanie mocy i dostępności poszczególnych stacji w zależności od aktualnych potrzebwyjaśnia Michał Baranowski, CEO Elocity, firmy-partnera DPD Polska w projekcie.

Firmy kurierskie, w tym DPD, częściej stawiają także na inne zielone rozwiązania.

Elektryczna flota i ekologiczne dostawy

Kolejnym działaniem, przez które DPD angażuje się w ochronę środowiska, jest m.in. zwiększenie liczby aut elektrycznych we flocie oraz pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych. 

Poza kurierką i stacjami do ładowania e-busów decentralizujemy procesy logistyczne co obniża emisję, konsolidujemy przesyłki do samodzielnego odbioru w punkcie, kupujemy certyfikowaną zieloną energię i stawiamy własne instalacje fotowoltaiczne, a nowe obiekty budujemy w zielonym standardzie.

Nasz sklep z materiałami opakowaniowymi zawiera coraz więcej  produktów biodegradowalnych lub wykonanych z odzyskanych surowców twierdzi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

We flocie DPD Polska jeździ w tej chwili 120 aut elektrycznych i firma ma nadzieję podwoić tę liczbę do końca roku. Od początku roku DPD i Elocity zainstalowały wspólnie ponad 100 stacji ładowania. W elektromobilność angażuje się też coraz więcej firm z całej Polski.

Auta elektryczne na fali

Czy to z chęci poprawy swojego wizerunku, konieczności oszczędzania czy też z faktycznej potrzeby ochrony środowiska, można zaobserwować ostatnio wyraźny trend coraz większej popularności samochodów elektrycznych. W Niemczech auto elektryczne można kupić już nawet… w Lidlu

W ekologiczne dostawy włączył się także m.in. InPost, który na terenie Poznania realizuje dostawy za pomocą rowerów elektrycznych. Z kolei Żabka zaczęła ostatnio testy elektrycznego tira.  

Prężnie rozwija się też krajowy rynek produkcji. Solaris otrzymał ostatnio zlecenie na dwutysięczny autobus elektryczny, a firma z Pruszkowa planuje budowę gigantycznej fabryki baterii do pojazdów elektrycznych.

źródło i zdj. główne – elo.city

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.