Wiadomości OZE Pekin wyznacza więcej dróg do testów autonomicznych pojazdów 25 września 2018 Wiadomości OZE Pekin wyznacza więcej dróg do testów autonomicznych pojazdów 25 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Władze stolicy Chin postanowiły zwiększyć ilość dróg, na których firmy będą mogły testować autonomiczne samochody i autobusy. Decyzja została podjęta w związku z planami przyśpieszenia rozwoju technologii autonomicznej jazdy. Reklama Trasy do testów będą się znajdowały w dzielnicy Fangshan w południowo-zachodniej części Pekinu. Miejska Komisja ds. Transportu zarządziła, aby pojazdy wyznaczone do testów posiadały tymczasowe tablice rejestracyjne. Podmioty testujące będą musiały w wyznaczonych obszarach przejechać minimum 5 tysięcy kilometrów w celu oceny zaawansowania technologii użytych w pojazdach oraz zidentyfikowania obszarów niezbędnych do poprawy, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa. Kierowcy, którzy będą nadzorować testy pojazdów, wcześniej będą musieli odbyć ponad 50-godzinne szkolenia. Władzom zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie. Chcą mieć pewność, że osoby nadzorujące będą mogły w każdej chwili przejąć kontrolę w razie nieprzewidzianej sytuacji. W marcu bieżącego roku Pekin oddał do użytku 33 drogi do testowania nowych technologii transportowych. Już od dawna wiadomo, że połączenie elektromobilności z technologią autonomicznej jazdy zrewolucjonizuje rynek motoryzacyjny, światowy transport oraz naszą cywilizację. Modelem biznesowym TAAS, czyli Transport as a Service, są zainteresowane chińskie koncerny internetowe, chcące usprawnić swoje usługi w Państwie Środka. Więcej informacji: Chińscy giganci internetowi walczą o rynek pojazdów autonomicznych. Źródła: Reuters, autonewschina.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.