Powstał pierwszy punkt ładowania samochodów elektrycznych w Lubinie

Tauron Polska Energia i KGHM Polska Miedź uruchomiły pierwszy w Lubinie punkt ładowania samochodów elektrycznych. To efekt współpracy tych dwóch spółek na rzecz elektromobilności. Jak podaje prezes Tauronu, elektromobilność to istotna kwestia dla nowo przyjętej strategii firmy na lata 2019–2023.

W październiku Tauron i KGHM podpisały list intencyjny w sprawie współpracy dotyczącej tworzenia punktów ładowania pojazdów elektrycznych, carsharingu i działań proekologicznych. Prezes Tauronu Filip Grzegorczyk twierdzi, że budowa punktów ładowania to kolejny krok w tworzeniu systemu elektromobilności w firmie. Już w grudniu przedsiębiorstwo wcieliło w życie nowe postanowienia i uruchomiło dla mieszkańców Katowic usługę carsharingu (wynajem aut na minuty) wraz z możliwością ładowania. Prezes Tauronu dodaje, że docelowo w planach jest zewnętrzna usługa tworzenia punktów ładowania e-pojazdów. I w tym ma pomóc działająca od dwóch lat spółka Magenta, która specjalizuje się w elektromobilności.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Jak wiadomo, miedź jest kluczowym elementem potrzebnym w stacjach ładowania pojazdów, a także do produkcji silników, baterii, falowników czy okablowania pojazdów elektrycznych. Jak podaje komunikat KGHM, rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych wynika z nowego podejścia firmy. A działania proekologiczne wpisują się w strategię biznesową przyjętą na lata 2019–2023.

„Oddanie do użytku stacji ładowania pojazdów elektrycznych pokazuje, że od strategii i intencji przechodzimy szybko do czynów. Budujemy firmę odpowiedzialną społecznie, inwestującą w rozwiązania ekologiczne. Jednocześnie wiemy, że popyt na miedź będzie rosnąć poprzez rozwój branż związanych z OZE i elektromobilnością. Dlatego chętnie jesteśmy ambasadorem takich rozwiązań, wspierając jednocześnie rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności” – mówi prezes KGHM Marcin Chludziński.

Nowa stacja ładowania znajduje się przy centrali KGHM przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie 48 w Lublinie. Jak na razie jest w fazie testów i korzystać z niej mogą wszyscy użytkownicy pojazdów elektrycznych bez ponoszenia opłat.