Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Program NaszEauto: ponad 1300 wniosków w miesiąc. Jakie są dalsze plany sektora elektromobilności?

Program NaszEauto: ponad 1300 wniosków w miesiąc. Jakie są dalsze plany sektora elektromobilności?

Podczas konferencji zorganizowanej przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska przedstawiono statystyki z pierwszego miesiąca działania programu NaszEauto. Zapowiedziano również trzy nowe programy wsparcia dla elektromobilności, które mają pomóc w rozwoju tego sektora w transporcie ciężkim. 

Reklama

NaszEauto – podsumowanie

10 marca w siedzibie Ministerstwa Klimatu i Środowiska odbyła się konferencja –  “Nabory w projektach dotyczących elektromobilności oraz podsumowanie pierwszego miesiąca programu NaszEauto”.

Jak wynika z przedstawionych statystyk, dotychczas w programie NaszEauto złożono 1322 wnioski, co oznacza, że składane jest około 60 wniosków tygodniowo. 126 wnioskodawców posiada Kartę Dużej Rodziny, a 225 wniosków złożyły osoby z najniższego progu dochodowego. W ramach dofinansowania zezłomowano 186 samochodów.

AD 4nXft8hARqfQhjMyTKK9nVTKFpov4uD g1WdTjzgtwBuISo 380ua5uQ3CLQD W4OxM8 CXsMZ2 UIuKdn0KS5Uvqlq0OjZy4V2acIVdxKJRU4ap55L4t C vMxI0jNwzpq 29BQ Kg?key=9RUBAYfr3mCDsUMnEJqTiIh9

3 nowe programy dla elektromobilności 

Wiceszef resortu klimatu Krzysztof Bolesta zapowiedział, że na programy wsparcia dla elektromobilności przeznaczone zostanie 6 mld zł. Inicjatywy te mają wspierać zrównoważony transport wśród przedsiębiorców. 

– Robimy to żeby podnosić jakość powietrza, bo elektryczny transport to mniej emisji toksycznych substancji. Wsparcie ciężkiego transportu ma również pomagać polskim przewoźnikom w sektorze elektromobilności – to kolejny element przewagi konkurencyjnej – powiedział wiceminister Krzysztof Bolesta. 

Pierwszy program ma umożliwić zakup ciężarówek elektrycznych z kategorii N2 i N3. W przypadku pojazdów z kategorii N2 możliwe jest uzyskanie kwoty dotacji nie większej niż 400 tys. zł na jeden pojazd, a w przypadku pojazdów z kategorii N3 nie większej niż 700 tys. Środki zostały pozyskane z Funduszu Modernizacyjnego. 

– Program ma ułatwić zakup lub leasing pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3. Nabór planowany jest w drugim kwartale. Zależy nam na tym, żeby wspierać pojazdy elektryczne lub zasilane wodorem – zapowiedziała Dorota Zawadzka-Stępniak. 

Drugi program ma umożliwić rozbudowę infrastruktury ładowania dla transportu ciężkiego. Alokacja wynosi 1 mld zł, a nabór zostanie otwarty 31 marca i potrwa do końca sierpnia. Celem programu jest wsparcie punktów ładowania przy sieci TNT, czyli wokół głównych tras tranzytowych, ale również na terenie centrów logistycznych,  baz eksploatacyjnych i terminali intermodalnych. Beneficjentami są przedsiębiorcy, którzy mogą uzyskać do 100% dopłaty.

Trzeci program również jest finansowany z Funduszu Modernizacyjnego. Jego beneficjentami są operatorzy systemu dystrybucji energii. Program będzie otwarty do końca bieżącego roku, a jego celem jest rozbudowa sieci elektroenergetycznych na potrzeby stacji ładowania dużych mocy. Alokacja na pierwszy nabór to 1 mld zł. 

– 80% budżetu będzie przeznaczone na projekty wzdłuż sieci TNT, a 20% to działania na obszarach związanych z terminalami eksploatacyjnymi, intermodalnymi oraz centrami logistycznymi – zapowiedziała Dorota Zawadzka-Stępniak. 

AD 4nXff5 fhZWgQfRdczo AoxzPInkVo2R HXHzodR3IR PtEY9 yBAX0fO2b uQO2O9L0eALBIqei3GBAqp6 Y8s0OVMHKQ0oR3y1OtPDe7C2SV 4BLUyDO97d ZrOfJJUC 9z0rd?key=9RUBAYfr3mCDsUMnEJqTiIh9

Zobacz też: Ruszają trzy nowe programy dofinansowania dla elektromobilności

Źródła: NFOŚiGW

Fot. NFOŚiGW, Canva 

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.