Wiadomości OZE Rimac C-Two: 100km w 1,97 sekundy na napędzie elektrycznym! 12 grudnia 2018 Wiadomości OZE Rimac C-Two: 100km w 1,97 sekundy na napędzie elektrycznym! 12 grudnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. W podwarszawskich Łomiankach, w Stacji Klasyka zaprezentowano najszybsze, elektryczne auto świata. Rimac C-Two może spokojnie rywalizować z takimi markami, jak Bugatti i Lamborghini. W ciągu 1,97 sekundy rozpędza się do setki i osiąga maksymalną prędkość 412 km/h. Reklama Rimac został zaprezentowany w Polsce przy współpracy z krajowym partnerem – Born Electric. To edycja limitowana, ale chorwacki koncern planuje produkcję 150 pojazdów. Pięć z nich trafi na rynek środkowo- i wschodnioeuropejski. Rimac C-Two będzie można kupić od 2020 roku za ponad 1,7 mln euro (kwota nie uwzględnia podatków). Co oferuje za tak wysoką kwotę? Bezpieczeństwo i przystosowanie do dróg Według producenta Rimac C-Two jest przeznaczony nie tyle do poruszania po torach wyścigowych, co po publicznych drogach (ciekawe czy uwzględnił także te polskie?). Dlatego duży nacisk położono na bezpieczeństwo. Pojazd zbudowany został z niezwykle wytrzymałego włókna węglowego, ale w pewnym newralgicznych miejscach dodatkowo wzmocniony jest elementami z aluminium. Ruchowy spojler znajdujący się z tyłu pojazdu ma zwiększyć stabilność jazdy i poprawić płynność hamowania. Parametry techniczne pojazdu Rimac C-Two rozpędza się do 100 km/h w ciągu zaledwie 1,97 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 412 km, co daje mu pierwsze miejsce wśród samochodów o napędzie elektrycznym. Pod tym względem można porównać go nawet do Bugatti 16.4 Veyron. Rimac jest wyposażony w cztery silniki, po jednym na każde z kół. Takie rozwiązanie (Rimac All-Wheel Torque Vectoring System) ma zapewnić płynność jazdy i perfekcyjną trakcję. Moment obrotowy wynosi 2300 Nm, moc 1914 KM. Posiada także cztery akumulatory (120 kWh), które w ciągu 30 minut można naładować w 80%. Zasięg pojazdu bez konieczności podłączania do stacji ładującej wynosi 650 km. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.