Wiadomości OZE Rimac C-Two: 100km w 1,97 sekundy na napędzie elektrycznym! 12 grudnia 2018 Wiadomości OZE Rimac C-Two: 100km w 1,97 sekundy na napędzie elektrycznym! 12 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. W podwarszawskich Łomiankach, w Stacji Klasyka zaprezentowano najszybsze, elektryczne auto świata. Rimac C-Two może spokojnie rywalizować z takimi markami, jak Bugatti i Lamborghini. W ciągu 1,97 sekundy rozpędza się do setki i osiąga maksymalną prędkość 412 km/h. Reklama Rimac został zaprezentowany w Polsce przy współpracy z krajowym partnerem – Born Electric. To edycja limitowana, ale chorwacki koncern planuje produkcję 150 pojazdów. Pięć z nich trafi na rynek środkowo- i wschodnioeuropejski. Rimac C-Two będzie można kupić od 2020 roku za ponad 1,7 mln euro (kwota nie uwzględnia podatków). Co oferuje za tak wysoką kwotę? Bezpieczeństwo i przystosowanie do dróg Według producenta Rimac C-Two jest przeznaczony nie tyle do poruszania po torach wyścigowych, co po publicznych drogach (ciekawe czy uwzględnił także te polskie?). Dlatego duży nacisk położono na bezpieczeństwo. Pojazd zbudowany został z niezwykle wytrzymałego włókna węglowego, ale w pewnym newralgicznych miejscach dodatkowo wzmocniony jest elementami z aluminium. Ruchowy spojler znajdujący się z tyłu pojazdu ma zwiększyć stabilność jazdy i poprawić płynność hamowania. Parametry techniczne pojazdu Rimac C-Two rozpędza się do 100 km/h w ciągu zaledwie 1,97 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 412 km, co daje mu pierwsze miejsce wśród samochodów o napędzie elektrycznym. Pod tym względem można porównać go nawet do Bugatti 16.4 Veyron. Rimac jest wyposażony w cztery silniki, po jednym na każde z kół. Takie rozwiązanie (Rimac All-Wheel Torque Vectoring System) ma zapewnić płynność jazdy i perfekcyjną trakcję. Moment obrotowy wynosi 2300 Nm, moc 1914 KM. Posiada także cztery akumulatory (120 kWh), które w ciągu 30 minut można naładować w 80%. Zasięg pojazdu bez konieczności podłączania do stacji ładującej wynosi 650 km. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.