Elektromobilność Rynek autobusów elektrycznych w Polsce 12 marca 2021 Elektromobilność Rynek autobusów elektrycznych w Polsce 12 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. W 2020 roku w Polsce zarejestrowano aż 200 nowych autobusów elektrycznych. Tym samym liczba tego typu pojazdów w naszym kraju przekroczyła 400. Liderami w użytkowaniu elektryków są Warszawa i Zielona Góra. Reklama Coraz więcej elektryków w polskich miastach Z roku na rok wzrasta świadomość znaczenia elektromobilności w samorządach. Potwierdzeniem może być program Zielony Transport Publiczny. Nabór wniosków w programie wystartował 4 stycznia 2021 roku i miał potrwać do 15 grudnia 2021 roku lub wyczerpania alokacji. 18 stycznia NFOŚiGW poinformował o wyczerpaniu puli. 33 miasta zgłosiły swoje wnioski o dofinansowanie zakupu: 302 e-busów, 7 trolejbusów i 122 pojazdów wodorowych. – Transport publiczny to dobry pierwszy krok, aby upowszechnić elektromobilność wśród mieszkańców i pokazać zalety pojazdów elektrycznych na szeroką skalę, tak jak to dzieje się chociażby w Warszawie, czy Zielonej Górze – podkreśla Krzysztof Burda, Prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności PIRE. Polska liderem w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej Na koniec roku 2020 najwięcej autobusów elektrycznych w naszym kraju jeździło w Warszawie, Zielonej Górze, Krakowie i Jaworznie. Województwa z największą liczbą elektryków:Mazowieckie – 181 szt.Wielkopolskie – 47 szt.Lubuskie – 43 szt. Najbardziej popularne marki autobusów elektrycznych W czołówce najbardziej popularnych marek autobusów są Solaris (324 sztuki), Ursus (68 sztuk) i Volvo (10 sztuk). – Warto też wspomnieć, że według GUS, polscy producenci dostarczyli do zagranicznych odbiorców autobusy elektryczne o wartości ponad 213 milionów euro. Prócz tego należy pamiętać, że oprócz autobusów Polska specjalizuje się w infrastrukturze do ich ładowania. To robi wrażenie i pokazuje, jak mocną pozycję ma polska branża elektromobilności – wyjaśnia Marcin Nowak z PIRE. źródło: informacja prasowa, fot. elektryczny autobus Solaris Urbino 15 LE-electric Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.