Elektromobilność Rynek autobusów elektrycznych w Polsce 12 marca 2021 Elektromobilność Rynek autobusów elektrycznych w Polsce 12 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? W 2020 roku w Polsce zarejestrowano aż 200 nowych autobusów elektrycznych. Tym samym liczba tego typu pojazdów w naszym kraju przekroczyła 400. Liderami w użytkowaniu elektryków są Warszawa i Zielona Góra. Reklama Coraz więcej elektryków w polskich miastach Z roku na rok wzrasta świadomość znaczenia elektromobilności w samorządach. Potwierdzeniem może być program Zielony Transport Publiczny. Nabór wniosków w programie wystartował 4 stycznia 2021 roku i miał potrwać do 15 grudnia 2021 roku lub wyczerpania alokacji. 18 stycznia NFOŚiGW poinformował o wyczerpaniu puli. 33 miasta zgłosiły swoje wnioski o dofinansowanie zakupu: 302 e-busów, 7 trolejbusów i 122 pojazdów wodorowych. – Transport publiczny to dobry pierwszy krok, aby upowszechnić elektromobilność wśród mieszkańców i pokazać zalety pojazdów elektrycznych na szeroką skalę, tak jak to dzieje się chociażby w Warszawie, czy Zielonej Górze – podkreśla Krzysztof Burda, Prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności PIRE. Polska liderem w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej Na koniec roku 2020 najwięcej autobusów elektrycznych w naszym kraju jeździło w Warszawie, Zielonej Górze, Krakowie i Jaworznie. Województwa z największą liczbą elektryków:Mazowieckie – 181 szt.Wielkopolskie – 47 szt.Lubuskie – 43 szt. Najbardziej popularne marki autobusów elektrycznych W czołówce najbardziej popularnych marek autobusów są Solaris (324 sztuki), Ursus (68 sztuk) i Volvo (10 sztuk). – Warto też wspomnieć, że według GUS, polscy producenci dostarczyli do zagranicznych odbiorców autobusy elektryczne o wartości ponad 213 milionów euro. Prócz tego należy pamiętać, że oprócz autobusów Polska specjalizuje się w infrastrukturze do ich ładowania. To robi wrażenie i pokazuje, jak mocną pozycję ma polska branża elektromobilności – wyjaśnia Marcin Nowak z PIRE. źródło: informacja prasowa, fot. elektryczny autobus Solaris Urbino 15 LE-electric Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.