Elektromobilność Polska liderem w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej08 lutego 2021 Elektromobilność Polska liderem w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej08 lutego 2021Przeczytaj także Elektromobilność Rusza program „Razem dla eko-zmiany”. Polskie samorządy otrzymają stacje ładowania elektryków We wtorek 6 czerwca br. wystartował pierwszy w branży leasingowej ogólnopolski program grantowy dla samorządów „Razem dla eko-zmiany”. Zakłada pełne finansowanie budowy minimum 16 stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz utrzymanie ich przez 2 lata. Elektromobilność Tani elektryk ze Szwecji. Luvly O przypomina Smarta i jest lżejszy od malucha Szwedzki startup zaprezentował Luvly O – samochód elektryczny, który wyróżnia się już na pierwszy rzut oka. Ale oprócz nietypowego wyglądu charakteryzuje się też niską ceną, niewielką masą własną i nietypowym systemem produkcji. Czy ten elektryk ma szansę podbić rynek? Jak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), eksport polskich autobusów elektrycznych na rynki Unii Europejskiej znacznie wzrósł. Z danych wynika, że prawie co drugi elektrobus kupowany w 2020 roku w UE był produkowany w Polsce.Wzrost eksportu od 2017 rokuUdział Polski w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej w 2017 roku wynosił 10%. Z kolei w pierwszych dziesięciu miesiącach 2020 roku stanowił 46%. Obecnie Polska jest liderem w eksporcie tych pojazdów w UE. Zaraz za nią plasuje się Belgia (36%), a na trzecim miejscu znalazły się Czechy (7%). Program “Zielony transport publiczny”. Kto otrzyma wsparcie w zakupie autobusów zeroemisyjnych?Najwięcej autobusów trafiło do NiemiecUdział w wyniku Polski miało trzech producentów: Solaris – producent Urbino Electric,Volvo – producent 7900 Electric,Man – producent Lion’s City E.Spośród powyższej trójki najwięcej zamówień zrealizował Solaris. Do połowy listopada wyprodukował i sprzedał ponad 1000 autobusów elektrycznych.Jak wynika z danych GUS, łączna wartość autobusów elektrycznych eksportowanych z Polski do innych państw UE wyniosła 213,4 mln euro. W porównaniu z poprzednim rokiem jest to wzrost o 50,7%. Najwięcej pojazdów z Polski trafiło do Niemiec (36,9%) i Włoch (35,2%). Prognozy dla elektrobusówNisko- i zeroemisyjne autobusy będą jeszcze bardziej zyskiwać na znaczeniu. Polski Instytut Ekonomiczny podkreśla, że w ramach realizowania postanowień porozumienia paryskiego, UE będzie kłaść nacisk na elektryfikację transportu. Autobusy wodorowe w PolsceZ kolei BloombergNEF prognozuje, że do 2025 roku udział elektrobusów w światowej flocie autobusów miejskich wyniesie 47%. Rosnąć będzie również zainteresowanie transportem wodorowym.Źródło: cire.plArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.