Elektromobilność Autobusem elektrycznym Volvo na koniec świata 15 września 2020 Elektromobilność Autobusem elektrycznym Volvo na koniec świata 15 września 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Program NaszEauto pod lupą: tylko 63 osoby otrzymały już pieniądze na prawie 7 tys. wniosków Rządowy program dopłat do aut elektrycznych „NaszEauto” rozpoczął się 3 lutego 2025 roku. Urzędnicy zapowiadali, że pierwsze przelewy na konta wnioskujących zaczną trafiać po czterech miesiącach. Ostatecznie pod koniec czerwca, po prawie pięciu miesiącach, zrealizowano pierwszych kilkadziesiąt wypłat. Elektromobilność Hałas transportowy zagrożeniem dla zdrowia. Czy samochody elektryczne pomogą? Najnowsze dane ostrzegają o rosnącej ilości osób zagrożonych ekspozycją na nadmierny hałas. Im dłużej jesteśmy narażeni na dźwięki przekraczające 80-85 decybeli, tym większe ryzyko stresu fizjologicznego oraz zaburzeń snu, które rocznie doprowadzają do 66 000 przedwczesnych zgonów. UE zamierza do 2030 roku zmniejszyć ilość osób narażonych na przewlekły hałas. Jednym z rozwiązań mogą być ciche pojazdy elektryczne. Bodø to miasteczko portowe leżące za Kołem Podbiegunowym, którego władze zdecydowały się postawić na elektromobilność. Pomoże mu w tym Volvo, którego wrocławska fabryka wyprodukuje 31 autobusów elektrycznych. Będzie to nie lada wyzwanie, ponieważ Bodø znajduje się na dalekiej północy Norwegii, gdzie panują specyficzne warunki pogodowe. Reklama Spis treści ToggleElektryk wśród fiordówDla środowiska, dla mieszkańcówBezpieczeństwo przede wszystkimMały gest dla wielkiego celu Elektryk wśród fiordów Mogłoby się wydawać, że klimat i topografia Norwegii nie sprzyjają elektryfikacji pojazdów, jednak Bodø jest już kolejnym skandynawskim miastem, które inwestuje w zeroemisyjność. Tym samym dołącza m.in. do Drammen i Ålesund, których flota elektryczna również produkowana jest przez Volvo. Projekt realizowany w Bodø jest o tyle wyjątkowy, że miasteczko znajduje się aż za Kołem Podbiegunowym. -Jest to największy projekt na rzecz zrównoważonego rozwoju transportu drogowego realizowany w północnej Norwegii, który ma ogromne znaczenie zarówno dla regionu, jak i dla nas – komentuje Anders Mjaaland, Dyrektor Saltens Group, właściciel Nordlandsbuss, który zajmuje się eksploatacją autobusów elektrycznych. Dla środowiska, dla mieszkańców Przejście na bezemisyjne i ciche autobusy elektryczne znacząco poprawi środowisko miejskie i w ogromnym stopniu zmniejszy wpływ transportu publicznego Bodø na klimat. Elektromobilna inwestycja przyniesie korzyści także dla mieszkańców – środki komunikacji publicznej będą mogły kursować na wrażliwych obszarach w centrach miast, a przystanki będą mogły być budowane w miejscach wcześniej nieosiągalnych, na przykład wewnątrz budynków. Elektryczny autobus w Trondheim, fot.: materiały prasowe Bezpieczeństwo przede wszystkim Odpowiedzialni za przedsięwzięcie podkreślają, że przed podpisaniem umowy przeprowadzili dokładną analizę warunków, z jakimi będą musiały się mierzyć zelektryfikowane pojazdy kursujące w Bodø. -Każde miasto jest wyjątkowe i aby stworzyć optymalne rozwiązanie, wszystko powinno być zaprojektowane z uwzględnieniem lokalnych warunków i potrzeb. Z tego powodu wstępna analiza połączona z symulacją trasy, odgrywa kluczową rolę w naszym modelu biznesowym. Topografia, częstotliwość tras oraz bliskość zajezdni i warsztatu to inne ważne czynniki w naszej ofercie – wyjaśnia Svenn-Åge Løkken, Dyrektor Sprzedaży Volvo Buses w Norwegii. Mały gest dla wielkiego celu Elektryfikacja komunikacji miejskiej w niewielkim Bodø to mały, lecz bardzo ważny krok w osiągnięciu ambitnych celów klimatycznych Norwegii. Państwo przewiduje m.in., że do 2025 roku wszystkie autobusy w kraju będą jeździły bezemisyjnie. Źródło: informacja prasowa Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.