Elektromobilność Autobusem elektrycznym Volvo na koniec świata15 września 2020 Elektromobilność Autobusem elektrycznym Volvo na koniec świata15 września 2020Przeczytaj także Ekologia Warszawa wprowadzi strefę czystego transportu – ruszają konsultacje społeczne Warszawa zamierza w przyszłym roku utworzyć strefę czystego transportu, która ograniczy wjazd do miasta najbardziej zanieczyszczającym powietrze pojazdom. Od 25 stycznia 2023 roku mieszkańcy mogą zapoznać się ze wstępnym projektem strefy. Elektromobilność Ten stan USA chce zakazu sprzedaży aut elektrycznych do 2035 roku. Dlaczego? Grupa republikańskich prawodawców w Wyoming przedstawiła w zeszłym tygodniu projekt ustawy wzywający do wycofania sprzedaży nowych pojazdów elektrycznych do 2035 roku. Czy prawo ma szansę wejść w życie? Bodø to miasteczko portowe leżące za Kołem Podbiegunowym, którego władze zdecydowały się postawić na elektromobilność. Pomoże mu w tym Volvo, którego wrocławska fabryka wyprodukuje 31 autobusów elektrycznych. Będzie to nie lada wyzwanie, ponieważ Bodø znajduje się na dalekiej północy Norwegii, gdzie panują specyficzne warunki pogodowe. Spis treści Elektryk wśród fiordówDla środowiska, dla mieszkańcówBezpieczeństwo przede wszystkimMały gest dla wielkiego celuElektryk wśród fiordówMogłoby się wydawać, że klimat i topografia Norwegii nie sprzyjają elektryfikacji pojazdów, jednak Bodø jest już kolejnym skandynawskim miastem, które inwestuje w zeroemisyjność. Tym samym dołącza m.in. do Drammen i Ålesund, których flota elektryczna również produkowana jest przez Volvo. Projekt realizowany w Bodø jest o tyle wyjątkowy, że miasteczko znajduje się aż za Kołem Podbiegunowym. -Jest to największy projekt na rzecz zrównoważonego rozwoju transportu drogowego realizowany w północnej Norwegii, który ma ogromne znaczenie zarówno dla regionu, jak i dla nas – komentuje Anders Mjaaland, Dyrektor Saltens Group, właściciel Nordlandsbuss, który zajmuje się eksploatacją autobusów elektrycznych.Dla środowiska, dla mieszkańcówPrzejście na bezemisyjne i ciche autobusy elektryczne znacząco poprawi środowisko miejskie i w ogromnym stopniu zmniejszy wpływ transportu publicznego Bodø na klimat. Elektromobilna inwestycja przyniesie korzyści także dla mieszkańców – środki komunikacji publicznej będą mogły kursować na wrażliwych obszarach w centrach miast, a przystanki będą mogły być budowane w miejscach wcześniej nieosiągalnych, na przykład wewnątrz budynków. Elektryczny autobus w Trondheim, fot.: materiały prasoweBezpieczeństwo przede wszystkimOdpowiedzialni za przedsięwzięcie podkreślają, że przed podpisaniem umowy przeprowadzili dokładną analizę warunków, z jakimi będą musiały się mierzyć zelektryfikowane pojazdy kursujące w Bodø. -Każde miasto jest wyjątkowe i aby stworzyć optymalne rozwiązanie, wszystko powinno być zaprojektowane z uwzględnieniem lokalnych warunków i potrzeb. Z tego powodu wstępna analiza połączona z symulacją trasy, odgrywa kluczową rolę w naszym modelu biznesowym. Topografia, częstotliwość tras oraz bliskość zajezdni i warsztatu to inne ważne czynniki w naszej ofercie – wyjaśnia Svenn-Åge Løkken, Dyrektor Sprzedaży Volvo Buses w Norwegii. Mały gest dla wielkiego celuElektryfikacja komunikacji miejskiej w niewielkim Bodø to mały, lecz bardzo ważny krok w osiągnięciu ambitnych celów klimatycznych Norwegii. Państwo przewiduje m.in., że do 2025 roku wszystkie autobusy w kraju będą jeździły bezemisyjnie. Źródło: informacja prasowaArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.